• J0SSAN

Första barnet, i Göteborg?

Jag är också lite förvånad över hur lite cravings jag har, trodde absolut att jag skulle ha svårt att hålla mig ifrån onyttigheterna - men om nåt så är det "riktig" mat jag är sugen på och som många andra säger juice i stora lass...

Vi kommer göra om gästrummet till barnrum så småningom men det börjar vi med efter att barnet kommit, nu är det renovering av badrummet som gäller Tungan ute

• J0SSAN
    Mela75 skrev 2010-08-27 11:39:53 följande:
    Jag läser 3 året nu på molekylärbiologprogrammet..så jag hoppas den lilla kommer som den ska, men kommer nog att missa tentan ändå. Men sånt går alltid att fixa i efterhand.
    Vad läser du själv?
    Har jag oxå gått! Glad blev klar 2006
  • J0SSAN
    Mela75 skrev 2010-08-30 14:21:24 följande:
    Härligt :) Vilken inriktning har du??
    Jag har läst lite av varje när det gäller de valbara kurserna men generellt dragit mig längre och längre från molekylärbiologin och lagt mig på en lite "större" nivå. Gjorde exjobbet inom fysiologi och jobbar nu som mikrobiolog.

Har utbildningen ändrats nu med mer bestämda inriktningar?
  • J0SSAN

Nu har jag läst i kapp mig! Har varit i Winchester på konferens sedan i tisdags.
    Oj så mycket gulliga babygrejer jag har sett men allt var ju supergulligt blommigt eller pojkigt med bilar och tåg så det var ju inte så lätt att handlla... men lite blev detGlad

Jag har RUL om en vecka och längtar och oroar mig om vart annat. Det skall bli så himla skönt att se den lilla/e och speciellt för min man - han är väldigt avundsjuk att jag kan känna rörelser och inte han...

Jag har faktiskt anmält mig till gravidgympa på Åby istället för magplasket - det var lite billigare och lite fler gånger men också uppvärmd pol och så. Ser verkligen fram emot det, jag börjar få lite ont i svanken så jag behöver definitivt gympa lite och varma bad låter också väldigt lockande.

• J0SSAN
    Mela75 skrev 2010-09-08 08:43:51 följande:
    Nej jag tror inte det, de gjorde ju om efter Bologna projektet för 3 år sedan så nu läser vi 5 år för en master.
    Efter 1 och ett halvt  år kan man välja kurser och jag har också valt bort de kurser som är platsgaranti på inom molekylär biologi. Istället så läser jag nu avancerad immunologi och ska läsa mikrobiologi.
    Tyvärr är många kurser låsta för läkare och biomedicinska analytiker så man måste nog  ta sig till lund för att ha mer val. Mitt kandidatarbete blir inom immunologi och master har jag inte bestämt mig för än.
    Det blir i alla fall immunologi eller mikrobiologi.
    Ok, immunologi och mikrobiologi låter jättekul. Jag trivs verkligen med att jobba som mikrobiolog/forskare/projektledare.
    Jag kan verkligen rekomendera att göra tillämpningsarbeten ifall du tycker att det är svårt att hitta bra kurser, då har man ju mer valmöjligheter och får dessutom mycket lab- skriv- och planeringsvana.
  • J0SSAN

Cotton - Jättegrattis till ditt fina bröllop!
    Jag har också RUL på måndag. Vad synd att du inte kan komma på fikat så vi kan jämföra...men vi får väl lägga upp bilderna här då.

Idag har jag fått en lite brorson Glad han skall heta Axel. Hans storebror heter Atle - väldigt fina namn tycker jag.

Sälv är jag lite inne på Vilhelm men maken föredrar Ludvig eller William. Flicknamn tycker jag är väldigt svårt. Jag har i flera år tänkt att det skulle bli en Linnéa om jag fick en flicka men nu är det så himla vanligt, samma argument har jag för William...

Andra tjejnamn jag funderat på är:
    Alma
    Hilma
    Ammeli
    Cornelia
    Julie
    Astrid (men lite för vanligt?)

Suck, vi är inte så bra på stora beslut i denna familjen...

• J0SSAN
    cotton skrev 2010-09-09 09:21:35 följande:
    Kiaa, välkommen tillbaka! Hoppas att ni haft en fantastisk semester!

Bjornis, ta det lugnt. Du ska inte köra slut på dig själv före förlossningen.

Jossan, vilka fina namn ni hittat. Vi funderar också lite grann på 'Wiliam som namn till eventuellt pojke, men vi har väldigt svårt att komma överens om pojknamn. Carl älskar liksom inget namn förutom Max, och det heter ju vår katt. Flicknamn känns lättare, där har vi flera på gång. Många lika som er. Vilken tid ska du på RUL förresten? Och vilken vecka är du i då? Jag kommer att vara i vecka 18+5 och vi ska vara där 13,45.

Heini, det är bara jättekul med nya glada och charmiga tjejer i vår tråd.
    Tack!
    Vi går hos Barnmorskegruppen och har tid 08:30. Jag är i vecka 19 nu och kommer vara i v 20 på måndag så det är ju väldigt sent för RUL tycker jag... men nu är det inte långt kvar =)
  • J0SSAN
    cotton skrev 2010-09-13 17:52:05 följande:
    Hej tjejer! Jag kommer tyvärr att försvinna från denna tråd då vi fick värsta tänkbara nyheter på vårt rutinultraljud idag. Vår lilla dotter var död sedan några dagar tillbaka. Hon hade fått navelsträngen virad runt halsen vilket strypt syretillförseln. Annars hittade de inget fel på bebisen!

Jag och Carl ska åka till Östra och förlösa vår lilla tös imorgon.

Just nu är vi i chock, jag vet inte ens hur jag ska hantera detta. Men jag sörjer och tycker det är så orättvist! Jag kommer föda imorgon men får aldrig ta med min dotter hem, kommer inte få mata henne, se henne växa upp, fostra henne till en bra flicka och sedermera kvinna.  Jag är så fruktansvärt ledsen.

Samtidigt måste vi fokusera framåt och jag hoppas vi kan samla styrka nog att försöka igen när kroppen och hjärtat är redo.
    Åh herregud vad fruktansvärt, blir helt tårögd. Stackars stackars er.
    Ni blir väl erbjudna någon form av samtalsstöd eller så? Det behövs nog för att kunna berarbeta en sådan chock...
  • J0SSAN

Cotton - Du och Carl har funnits i mina tankar hela dagen, hoppas att förlossning gick så bra det går...

• J0SSAN

Vi var ju också på RUL i måndags och då frågade faktiskt min man barnmorskan om det kunde hända. Svaret vi fick var att om navelsträngen var väldigt lång så kunde barnet trasla in sig men i så fall fanns det ju också mycket att ta av och borde inte bli farligt, dessutom är den ju någorlunda töjbar. Så jag fick intrycket av att det var jätteovanligt...men nu är det ju två här inne som drabbats och då blir man naturligtvis nojig. Det är ju så lätt att leva sig in i hur förskräckligt det skulle vara när man själv sitter där med magen...Gråter

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?