Inlägg från: Soffi83 |Visa alla inlägg
  • Soffi83

Första barnet, i Göteborg?

Lillebäcks mamma : Älskar UL-bilder. Inte så lätt alla gånger att se men alltid kul att gissa. Vår vill ju aldrig ställa upp på ett vettigt foto. Har bara en massa suddiga. De ville inte ens ta betalt vid RUL, så dåligt blev det. Hoppas eran är bättre på att ligga still och inte försöker gömma sig.

Kiaa:  Jättefin bild på er. Ser ut att ha varit en kanonfin dag :)
  • Soffi83
    Jejja82: Grattis :) Allt skönt att höra att allt ser bra ut och nu har ju nästan halva tiden gått Skrattande

Fialisan: Vilken jättetydlig bild ni fått. Man ser verkligen hur bebisen ligger. Vår envisades ju med  att ha antingen händer eller fötter för ansiktet på RUL. Riktigt avundsjuk på din bild Glad
  • Soffi83
    Fialisan skrev 2010-07-07 12:48:45 följande:
    Jaså? vad synd =/
    Vi hade däremot svårt att få en bra bild på lillhjärnan och urinblåsan för lillfisen vägrade röra på sig, hur mycket barnmorskan än putte på den :D var lite oroligt där ett tag, men så såg hon den lilla "ostbågen" som hon kallade det :P Så det tog en bra stund, men så som h*n ligger på bilden gjorde h*n hela tiden.
    På vårt RUL var det typ bara urinblåsan som vi såg Skrattande Tänk så olika det kan vara.
  • Soffi83
    ceropegia skrev 2010-07-07 14:33:00 följande:
    Lillebäcks mamma: Tvingar de mig att föda vaginalt så kommer jag också vara livrädd för saxen nu! Gah! ;P
    Jag vet att det finns risker med snitt..men det finns det med de vaginala förlossningarna också...så jag är helt införstådd. Läst på rätt mkt. Köpte en bok om kejsarsnitt förra året som jag kan framlänges och baklänges typ :P

Vart har ni andra planerat att föda? Tittat på vagnar? Den enda vagnen som går in i min Toyota Aygo är Bugaboo så det finns inte mkt att välja på :)
    Det blir Östra för oss.
    Vagn har vi inte bestämt ännu men kommer köpa en begagnad senare i höst. Har en V70 på ingång så att få in vagnen ska inte vara några bekymmer.
  • Soffi83
    Bjornis skrev 2010-07-07 17:02:06 följande:

Massa fina bilder! Och kul med 4 rul på tre dar här i tråden!

Bra tips med BMG! De hade jag glömt!! Ska maila mammsen på en gång!

Imorn åker vi sista bussresan i Vietnam till Saigon där vi ska spendera 4 dar, ska shoppa (kanske de första bebiskläderna??), gå på bio (bio i asien är lovely) och åka till IKEAs kontor. Finns inget IKEA varuhus här men mailat en snubbe på kontoret så på fredag kommer deras "officecar" att hämta oss vid vårt hotell! Najs! Ja, jag jobbar alltså på IKEA som jag kanske sagt.
    Men sen ska det bli skönt att sätta sig på flyget på måndag kväll och få lande på svensk mark tidigt på tisdag. På onsdag börjar jobbet igen!

Rabatter på IKEA mottages tacksamt Flört
  • Soffi83
    cotton skrev 2010-07-08 10:18:34 följande:
    He he, sömn är nog en bristvara från första plusset till dess bebisen hunnit fylla några år... Bara att vänja sig.

Jag som aldrig gått upp och kissat om nätterna, går upp en till två gånger per natt nu... suck.

Falsk ischias utmärker sig genom att det strålar ner en smärta i höger skinka och höger lår. Jag har nog ingen foglossnng och inte ont i bäckenet eller i vänster sida. Enligt min BM sk jag ta det lugnt och denna ischias brukar försvinna av sig själv efter någon månad. Bara att vänta.
    Känner helt klart igen det där med att vara uppe och kissa på nätterna. Har haft det sen typ v 3 och verkar inte vilja ge sig Rynkar på näsan
  • Soffi83
    737 dagar skrev 2010-07-08 10:50:26 följande:
    Jag hänger inte med så mycket i tråden längre.. men vill iaf berätta :)
    Jag var på VUL iförrgår och fick se en väldigt söt liten gubbe i magen :D Bekräftade att jag var då i v 12, v 13 nu.. och fick datumet 20 januari som BF.

Det var så underbart att få se den lilla tjorven.. så livlig.. finns bilder i mitt galleri :)
    Grattis :) Du ska nu se hur otroligt mycket den lilla gubben växt till sig vid RUL Glad
  • Soffi83
    Kajsa30 skrev 2010-07-08 14:09:05 följande:
    Hej alla,

Angående kisseriet på nätterna kan jag bara säga att det blir bättre (förhoppningsvis). Jag gck upp varenda natt flera gånger fram till v 18 kanske. Nu går jag sällan upp, väldigt skönt. Är i v 21. Graviditeten blir verkligen bara bättre och bättre. Nu har jag börjat känna lillen också, kittlas nästan =). Väldigt härligt!

Om två timmar går jag på semester . I Sthlm där jag befinner mig lyser solen starkt och inte ett moln på himlen. Underbart! Kommer inte kunna gå in här så ofta för vi åker till sommarstugan i eftermiddag och sen till Portgal men jag ska försöka kika in när jag hittar en dator. Ha det gott alla i sommarvärmen med era fina magar =).
    Ser fram emot den 17:e!
    Jag håller fortfarande på och springer upp på nätterna och är i v 27 nu. Är åtminstone inte 5 ggr längre men 1-2 minst.

Hoppas du får en underbar semester Glad
  • Soffi83

Nu är äntligen tvättmaskin och torktumlare installerat hemma. Ska bli otroligt skönt att inte behöva vara beroende av den gemensamma tvättstugan, helt hopplöst att hitta en passande tid där.
    Sambon har varit ut på safari med bilen (motorvägen till Borås) så bilen har nu vissa grävlingmärken. De är rackarns hårda de där små djuren.

Som många har nämnt här så är molvärk otroligt vanligt. Kommer och går hela tiden. Särskilt mycket mellan 10-13 någon gång när livmodern växer ut bäckenet.
    Håller med snöflinga04 om att man faktiskt sover bättre nu trots att man är uppe och kissar. Känner mig mycket mer utvilad numera.

• Soffi83
    Lillebäcks mamma: Klart du oroar dig. Känner igen det precis, men nu borde du inte ha så långt kvar tills du börjar känna små fladder i magen. I början är det dock väldigt sällan men sen blir det mer och mer. Oron kommer dock finnas kvar lite grann. Ibland tycker man det går lite för långt emellan buffarna, men det handlar oftast om någon timme av oro. Inte flera dagar.
    Håll ut :) 
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?