Inlägg från: Lillebäcks mamma |Visa alla inlägg
  • Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Jag fick tid dagen efter att jag kontaktade Mama Mia. Kunde fått en samma dag med, men sambon hade möten hela den dagen så det gick inte.

Vi var där på morgonen, så jag vet inte hur länge de har öppet på eftermiddagen. 

• Lillebäcks mamma

Kiaa, jag vill verkligen inte hytta med fingret eller tala om vad man får och inte får göra - alla gör som de själva tycker är bäst. Med det sagt så vill jag bara säga att jag läst att bastubad och bubbelpool inte är så vidare bra under graviditet, särskilt inte i tidigt skede. Vet inte hur "allvarligt" det hela är, det kanske bara är en någon hysterisk barnmorska som yttrat sig.

Frökenelin, jag håller med Cotton här och säger: skit i vad hon säger! Jag har tre kompisar som gick igenom sina graviditeter utan att känna ett smack och de fick var sin välskapt gosse Glad

Kul att du hänger med på fikan JOSSAN! Jag vågar gissa att det kommer bli en heeel del bebissnackande då Skrattande

• Lillebäcks mamma
    Proppen1982: Skönt at du haft det så lugnt på symptomfronten. Jag är sedan två veckor tillbaka nästan helt symptomfri, bara lite växtvärk emellanåt, måste kissa minst en gång i timmen och har fått en ny kärlek till vatten Glad De första veckorna i graviditeten var jag jättetrött, sov 12 timmar om dygnet. Sen hade jag jätteont i brösten, men de växte två kupor med så det var nog därför. Illamående har jag haft, men inte så illa så att jag behövt kräkas, vilket ju känts som en välsignelse. 
    Jag går in i vecka 12 i morgon (11+0) och håller också till på mvc kungshöjd Glad Har en jättesöt barnmorska där som heter Linda Burefors. Både jag och min sambo har hittills varit mycket nöjda med alla där. 

Kiaa: Ja, det verkar vara som det mesta man snubblar över i informationsväg som gravid. Det och att allt är fullsträndigt normalt. Haha, vi har troligtvis aldrig varit så normala som vi är nu Tungan ute Återkom gärna om du får någon vettig information från barnmorskan.
    Jag vet att jag tänkte när jag läste det där om värmen....tänk om man befinner sig i Grekland på sommaren där det blir upp till 46 grader i skuggan. Hur lyckas dom få barn då undrar man ju...
  • Lillebäcks mamma

Vad skulle man göra utan google tjejer? Skrattande

Vad det gäller bubbelpool så brukar det stå en skylt intill med en gravid kvinna och ett rött kryss över. Vad jag förstår är inte värmen det största problemet just där, utan att fostret kan "lossna" från livmodern. Öh...någon mer ingående information har jag inte i ämnet. Men som sagt, återkom gärna när du pratat med din barnmorska. Det kan ju vara bra att veta hur det egentligen ligger till.

Proppen1982: Jadu, bra fråga. Nu när jag tänker på det så kanske den är kvar? Bara att jag inte upplever det som lika jobbigt nu. Fram till vecka 9 jobbade jag, så jag gick upp klockan sex och när jag kom hem klockan sex så däckade jag i soffan. Sen vaknade jag till vid tio-tiden, bara för att förflytta mig in i sovrummet och sova till klockan sex på morgonen. Trevligt sällskap Tungan ute
    Vecka 9 var en jobbig vecka, så jag var ganska glad att jag kunde vara hemma då. Nu har jag nog sänkt till 10 timmar sömn per dygn, vilket är mycket det med. 

• Lillebäcks mamma

Förresten, det slog mig just: Ni som har varit på inskrivning, vad gjorde ni vid denna? Mätte bm någonting på magen eller var det bara snack, prover och vägning?
    När fick ni sedan nästa tid? Jag ska inte träffa min bm förrän i september nästa gång. När jag pratade med en annan bm i telefon idag så reagerade hon på det. Jag har också funderat kring det...hur ska de kunna rita upp kurvor och sånt när man inte ses? 

• Lillebäcks mamma

Haha, hörde just en sån fantastisk rolig sak (ha nu i åtanke att jag har konstig humor) Skrattande

Kompisens tvååriga dotter vill "åka kuken" för det mesta nuförtiden. Tydligen är det lite svårt att säga "cykel" Tungan ute Och väldigt pinsamt för mamma som måste klargöra, högt och tydligt vad det egentligen är hon menar....

Vecka 12 för mig idag Hjärta Känns verkligen som en milstolpe!

• Lillebäcks mamma

Proppen1982: Nej, nu är jag hemmafru Solig Mysmys!

Åh va underbart att få jobba på dagis! Min svärmor gör också det så man får ju höra det ena sötare än det andra Skrattande 

• Lillebäcks mamma

Det hade varit underbart mysigt! Skrattande Fast jag hade nog inte velat lämna tillbaka barnen sen, så det hade ju kunnat bli ett problem...Drömmer

• Lillebäcks mamma

Hu! Kom in från en liten promenad med sambon alldeles nyss och höll på att svimma. Jag blir yr, mår jätteilla, det börjar svartna för ögonen, spränghuvudvärk och så börjar jag kallsvettas. Det är inte första gången det händer efter promenad den senaste veckan. Jag förstår inte varför...Brukar gå mellan 30-90 minuter varje dag, men går inte fortare än att jag kan prata normalt. Vissa dagar går det hur bra som helst, andra klarar jag knappt av att ta mig hem - oberoende hur långt eller kort jag gått. 
    Någon som har nån bra gissning om vad det kan bero på?

Förresten, är det någon som kollat upp med barnmorskan vad som gäller vid utomlandsvistelse?

Hoppas ni sover gott! {#emotions_dlg.flower} 

• Lillebäcks mamma

Åh, här har vi en som ropat hej för tidigt! Rynkar på näsan
    Jag börjar misstänka att mina symptom varit borta bara för att jag varit hemma och kunnat hålla efter dem. Idag när jag skulle ta bilen och åka till hemstaden så lämnade jag sambon på jobbet, åkte hem och hade kräkfest. 
    Inte en endaste dag har jag kräkts i den här graviditeten,  men nu - i vecka 12, då börjar det. Så himla typiskt! Sitter hemma och försöker äta frukost igen...hoppas jag får behålla den. Känns ju sådär att sätta sig i bilen och köra tio mil hemifrån just idag. Blää...

Fast ska man tro på myterna så kanske det är en liten flicka där inne, som nu börjat producera eget hormon och gör sin mamma alldeles konstig Glad 

Lycka till idag Bjornis!

Välkommen hit Emmiii och grattis till ditt plus!  

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?