Inlägg från: Lillebäcks mamma |Visa alla inlägg
  • Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Välkommen hit Bellis och grattis till ditt plus! Solig

Vi har en fika inplanerad den 29:e juni kl. 17:30 på Condeco i Linné (visst var det väl så?) som du självklart får följa med på om du kan och vill!

• Lillebäcks mamma

Cotton: Vi var hos ett par vänner som fick sin lilla dotter för två veckor sedan igår. Min sambo höll den lilla sötnosen och såg så stolt ut. Jag började gråta när jag såg hennes små fossingar och hennes mamma började gråta när vi pratade om vårt senaste ultraljud Glad Mycket hormoner där! Hoppas din helg varit mys med!

Jag fick mitt tidiga ultraljud gratis på mvc kungshöjd. Fick bilden gratis med, så det ska nog inte vara några problem Glad 

• Lillebäcks mamma

Bjornis: Nej inte samma dag. Vi bokade in ett tidigt ultraljud i vecka 12 när vi var på inskrivningssamtalet i vecka 9. Men vi fick inte höra hjärtljuden.

• Lillebäcks mamma

Jag följder definitivt med på fikan Solig Ska bli så kul att få ett ansikte på er!

Skönt att solen äntligen kom tillbaka! Jag och min lilla bebismage ska strax hoppa ut med en flaska saft och ett korsord. Göött! 

• Lillebäcks mamma

Förresten, går in i vecka 13 i morgon och nu när jag ligger ner på rygg på morgonen innan jag kissat så känner jag livmodern som en liten kudde, precis som det stod i pappret jag fick av barnmorskan att det skulle göra. 
    Hm...undrar hur många veckor till det tar innan jag får känna första kullerbyttan Skrattande 

• Lillebäcks mamma
    Kiaa skrev 2010-06-15 11:24:45 följande:
    Hej tjejer.
    Kan tyvärr inte vara med på fikan (eftersom bröllopsbestyren då är i full gång) men hoppas som sagt att det blir fler gånger.

Idag var jag på MVC och träffade läkare och fick göra mitt andra Ultraljud. Hon uppskattade graviditeten till v. 12+2 (alltså födsel 31 december - Gott nytt år!) 
    I allafall, allt såg jättefint ut. Och när jag sa till läkaren att jag hört/läst att 90% av alla missfall sker innan slutet av v. 12 sa hon att det stämde inte. Hon att att bara 0,5% får missfall efter v. 12. Något jag naturligtvis blev glad att höra. Men stämmer det?! Nån som vet?
    12+2? Jag har bf 29 och är 11+6 idag. Så du bör ju vara 11+4 om du har bf 31 december??
  • Lillebäcks mamma

Välkomna hit 2B mamma och Soffi83 och grattis till era plus!

Tack Englastar för flitigt och mycket bra uppdatering av medlemslistan Solig

Kiaa: Åh, då förstår jag Skrattande Trodde först kanske att jag fått något om bakfoten och räknat fel. Men som du säger, det lär ju inte bli på dagen anyway (vilket jag nog är glad för då jag hoppas på att ta mig in i januari innan bebisen släpps ut Tungan ute )

• Lillebäcks mamma

Välkommen hit Jonna1982 och grattis till det kommande barnet! Glad

Jag blir väldigt nyfiken som alltid när det visar sig ett område jag inte utforskat, så jag hoppas att du inte tar illa vid dig av alla frågor som trillar ur munnen på mig likt barnavis. Du får självklart sålla fritt bland frågorna och endast svara på dom du känner dig bekväm med. Jag förstår att det kan bli ganska privat.

Barnet bärs av en surrogatmamma? Vad fick er att ta det beslutet? Hur kändes det? Får man göra det i Sverige eller måste man åka utomlands? Hur är kontakten med kvinnan som i så fall bär barnet? Finns det företag/organisationer som hjälper en med processen? 

• Lillebäcks mamma

Man lär ju inte önska det då, när man är stor och tung och allt är jobbigt Tungan ute Men nu tror jag nog att jag kommer att gå över, som förstagångsföderska och allt. De som inte vill gå över (typ 95% av alla gravida) brukar ju allt som oftast göra det tycker man. Så jag hoppas på det och tänker ta det jättelugnt över jul och nyår Glad
    Kanske kommer din lilla bebis precis efter tolvslaget på nyår och får vara med i tidningen som årets första Flört Vem vet...

• Lillebäcks mamma
    Jonna1982 skrev 2010-06-15 22:55:35 följande:
    Är lite enklare än så. Min kärA sambo bär barnet . Vi har gjort IVF på Sahlgrenska. =)
    Åh! Du ser, inskränkt som man är så tänkte man inte ens på det. Men va mysigt! Och mycket bättre än surrogatmamma för man får ju klappa på bebismagen nästan när man vill då ju Glad

Välkommen hit Jejja82 och grattis till ditt plus! 7/7 är ju snart Glad Härligt att så snart få se sin lilla knodd igen!
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?