• cotton

Första barnet, i Göteborg?

Hmiw1981, grattis till plusset och välkommen hit! Vi är ett jättegott gärn med blandade BF (jag har också i februari) som pratar om det mesta och som träffas regelbundet.

TACK underbara tjejer för era tankar. Kändes som en stor sten släppte från hjärtat faktiskt och som jag faktiskt ska kunna vara lycklig och trygg i min graviditet. Bebisen var så söt och man såg dess händer och huvudet med ögonen och allt. De har verkligen bra utrustning på MammaMia.

Lycklig 2010, snart är du hemma och kan uppdatera oss nyfikna själar här!

• cotton

Å vilken fin bild Lycklig2010! Så härligt!

Kajsa30, jag tror det kommer att gå hur bra som helst för dig idag! Jag har för mig att hjärtljuden kan höras ganska bra vid v 20, så jag tycker absolut att du kan be din BM lyssna efter dem. Håller tummarna och uppdatera här sen!

Så härligt med rea nu, ska också köpa på mig lite kläder faktiskt. "jinxa det lite" men någon gång måste man börja. Tänkte att jag köper sommarkläder som min knodd kommer kunna ha när h*n är runt 3-4 månder.

Jag har förresten bokat tid hos Mamma mia i slutet på augusti. Då ska vi dig och kolla på bebisen och spela in allt på DVD. Längtar redan!

• cotton

Men M I A, nu t ycker jag att du överreragear rejält! Vi har alla önskat dig välkommen (som sett ditt inlägg). Det skrivs mycket i tråden och ibland hänger man inte med alls om man inte kan sitta upploggad jämt.

Klart att vi inte dissar dig och du är otroligt välkommen hit. Känner du att ett inlägg blivit bortglömt, får du bara påminna oss. Att ta det personligt är inte bara onödigt utan helt fel.

• cotton

Björnis, hur har ni det i Vietnam förresten? Hur är vädret och landet? När kommer ni hem?

Jag är i stort behov av en utlandsresa känner jag. (som precis kom hem från Island... he he he). Men man saknar liksom värmen! Nu är det ju varmt i Göteborg... men jag jobbar...

• cotton

Jag beklagar att du tycker mina ord var hårda... sedan ser jag inte riktigt hårdheten i dem... att man inte alltid hänger med i en tråd är ju vanligt. Och jag skrev att du är otroligt välkommen. Sedan tycker jag att du överreagerar och det vidhåller jag då du säger att hela tråden dissar dig mm. Det var mycket hårda ord från dig och skarpa anklagelser.

Jag beklagara att du känner sig, men man kan inte ta tystnad personligt i trådar. Jag kanske missat att välkomna dig, men jag vet att andra har. Jag får inte svar och respons av alla här när jag skriver inlägg. Svara någon är det kul. Samtidigt är jag själv aktiv och FÖRSÖKER uppmärksamma så många som möjligt genom att kommentera lite här och var. Självklart missar jag några ibland.

Anledningen att det första inlägg jag skrev till dig var det ovan, var att jag varit inloggad, läste ditt inlägg och hade tid att svara.

Men du hittar säkert en annan tråd där du trivs bättre om du känner dig nonchalerad här.

• cotton

Kajsa30, har du varit hos BM än!? (ursäkta dåligt minne, men jag tappade massor med information alla lämnat här efter diskussionen här).

Om inte, när går du?

• cotton

Fialisan, grattis till ditt UL!!! Men oroa dig inte över att du blir flyttad bakåt (även om jag förstår att det känns trist). Förhoppningsvis flyttas det fram senare... ibland känns det som BM stirrar sig blinda på bebisens storlek i veckorna 18-20. Å andra sidan är det ju svårt att veta exakt när man faktiskt blev gravid... så ägg och spermie kanske letade efter lite extra länge innan bebisen kom till?

Jag tror faktiskt jag kan träffas någon gång i juli. Min semester kommer inte igång förrän vecka 30 och jag är uppbokad några dagar och var, men inte alla dagar...

Så känner någon för att ses i mitten av juli är jag nog på...

• cotton

Mia, alla responser du fått på ditt inlägg har beklagat att du känt dig dissad. 

Men jag önskar även dig stort lycka till med din graviditet och hoppas att du hittar en annan tråd där du trivs bättre.

• cotton

Englastar, i vilken vecka är du?

Jag har heller inte känt något illamående och har oroat mig så över det och till slut accepterat att jag är en av de "lyckligt" lottade som slipper detta... men det kan alltså komma när som helst..?

Hur mår lilla Vilda förresten? Gud så sööööt hon var!!!

• cotton

Lillebäcksmamma, jag är också som törstigast ju längre dagen och kvällen lider... konstigt det där.
    Jag har fått väldigt ont i halsen, känner mig smått febrig och smådassig idag. Inte roligt att bli sjuk vid kanonväder och inför en helg. Så jag tänker försöka strunta i min hosta och halsont och ha kul. Jag får väl vara lite sjuk i nästa vecka då...

Någon som vet om man kan äta Strepsils när man är gravid förresten?

Kajsa30, alltid kul att få kläder av nära och kära, men man måste få köpa kläder själv emellan också. Det är ju SÅ mysigt och roligt! 

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?