• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • ensammamma

Heheh... Jag måste oxå hämta min son på dagis vid 15.
    Jag kan tidigare oxå. Jag kommer nog åka till vällingby tidigare för jag ska se om jag kan hitta ett par skor till mig själv.
    Om jag inte kan göra de i helgen.

Brommamaria: de kan va förvärkar men så länge nått hjälper mot smärtan så e de ingen fara.
    Om inte riskudden hade hjälpt någe så kanske de va på G. men om du är osäker så kan du ju alltid vända dig till förlossningen å de e inge fel med å ringa dit dom är där för å hjälpa till...

Kram

• brommamaria
    GladHej hej!Glad

Fortfarande mensvärk liknande smärtor... och några ordentliga kramper i magen, så vem vet, snart kanske det är dags.. eller så tar det några veckor till! Inte orolig att det är dags ännu, känner ju att det inte är på riktigt, men snart kanske...

Hur har ni som fött barn känt innan? Lillapindi känner du någonting?

Så idag ska jag packa BB-väskan, igår köpte vi bäddset till bebisen, hinner kanske inte sy som jag tänkt...

Rynkar på näsanJag kan antagligen inte komma på onsdag.  Det har kört ihop sig för min brors familj då med jobb och prov... så jag ska passa barn!  
  • ensammamma

Hej hej!!

Ja du vem vet.. De kanske e snart dags.. Men skönt för dig om de skulle va dags snart...

Tråkigt att du inte kan på onsdag Brommamaria. Hoppas att de löser sig för dig..

Idag ska jag ut å gå med vagnen å se vad man hittar på...

Vi andra ses vi på onsdag å tar en fika/lunch??

Kram kram

• lillapindi
    Brommamaria - nä jag känner ingenting Rynkar på näsan Blir nog ingen bebis hahaha....nä jag tror inte jag har några förvärkar, har väl värk till lite i magen men försvunnit lika snabbt.
    Det enda jag har, men som bara märks när jag ligger på ryggen, är att det kan dras ihop i magen och ned i benen...och det är då oftast på natten. Men väldigt sällan.
    Så jag känner ingenting..... Obestämd

Blir nog ingen bebis på ett tag för mig, alla verkar ha förvärkar och sammandragningar och jag känner just nu ingenting....bara att han trycker sig nedåt så det kan hugga/blixtra i underlivet och att han e på min blåsa och revben hela tiden haha.
    Varför känner inte jag nåt?
    Jag har hört att om man har förvärkar och så innan så blir förlossningen lättare, men det har jag ingen aning om :)

Det enda jag känner är då foglossningen, kan knappt gå vissa stunder.
    Samt att jag behöver tillgång till toalett hela tiden.

Är ni också snuvig/täppt i näsan?

Nu ska jag försöka orka ta mig till affären och köpa mig lite gott :)
  • ensammamma

Crimson, lillapindi och gabz ska vi ta en fika i morgon ???
    Jag kan hela dagen. Jag kan va där tidigare än kl 13 jag kan va där till 11 om de e bättre...

Hör av er...

Kram kram

• brommamaria

Det kommer väl snart för dig lillapindi, eller inte, har läst att alla inte känner nåt...  Jobbigt att du har så ont, jag har inte ont så länge jag inte anstränger mig... inte så lätt alltid men det är skönt att jag kan påverka det. Känner igen det med toabesöken... blir helt nojig när jag ska nånstans och vet att det tar en stund innan jag får tillgång till en toa eller om det råkar vara lång kö....
    Jag har fortfarande "mensvärk" så jag hoppas att han kommer snart...
    Var hos BM idag och hon tycker att han känns lite liten plus att min mage inte har växt på 3veckor.... så jag ska på tillväxtultraljud... blir såklart lite orolig, men BM sa att det är för säkerhetsskull bara... men ändå kan jag inte låta bli att oroa mig för min lille kille... Nu har jag i alla fall gluffsat i mig en hel korv med risgrynsgröt :) GOTT

Jag hoppas att ni får trevligt imårn, synd att jag inte kan komma :(

Nästa vecka kan jag alla dagar :) 

• crimson

Ska vi ses idag? Vart och när i så fall?

• crimson

Tråkigt att bara jag och Pia dök upp idag . Trodde alla utom Maria skulle komma. Vi fick iallafall en trevlig fika

• ensammamma
    crimson skrev 2010-12-08 15:05:00 följande:
    Tråkigt att bara jag och Pia dök upp idag . Trodde alla utom Maria skulle komma. Vi fick iallafall en trevlig fika
    Håller med... Tack för trevlig snabb fika idag får göra om de snart igen... Fast kanske ska ses lite tidigare så man hinner med lite... Gick de bra på SATS??
  • crimson

Ja, det blir lite tight med dagishämtning. Det gick bra på SATS, fick papperrna påskrivna och kortet uthämtat.

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby