Konstant illamående i månader. Varför?
Nej, jag är inte gravid.
Jag har alltid haft lätt för att må illa och magsjukor och illamående är min Akilleshäl, så att säga. En del blir lätt förkylda medan andra lätt blir magsjuka antar jag, men nu har jag drabbats av ett illamående som bara inte ger med sig. Jag börjar bli riktigt orolig. Sedan två veckor tillbaka så har jag ingen aptit alls heller och får äckelkänslor när jag tänker på mat.
Jag har precis tagit kontakt med en läkare och tester har tagits som jag ännu inte fått svar på. Är det någon som kan komma med synpunkter på vad detta kan bero på, så är jag tacksam?
Jag mår bara illa och har inte ont någonstans. Vissa dagar har jag också huvudvärk och stundtals viss yrsel. Jag lever ett hälsosamt liv i övrigt. Till och från har jag varit illamående i nästan 9 månader sammanlagt och det har förekommit kräkningar.
I två dagar nu har jag tagit Postafen mot illamåendet (åksjuketabletter) och det hjälpte otroligt bra. Jag blev hungrig ocg fri från illamående men blev istället grymt dåsig och trött. Ohållbart i längden plus att jag verkligen måste få veta VARFÖr jag mår så illa.
Finns det fler med långvarigt illamående där ute som kan komma med kloka tankar för jag håller på att bli tokig.