Inlägg från: Starkast |Visa alla inlägg
  • Starkast

Konstant illamående i månader. Varför?

Jag har ett kroniskt illamående sen 6år tillbaka och vet precis hur jobbigt det är.

Hade du magsjuka i samband med att illamåendet startade? Det kan ibland störa signalerna för vissa människor, så hjärnan fortsätter sända ut att du ska må illa trots att det inte längre finns någon orsak. Har du i hela ditt liv haft lätt att må illa låter det logiskt att det är enklare att drabbas av "signalfel".

Vad det än beror på tuycker iallafall jag det är dumt att enbart dämpa symptomen utan att ta reda på orsaken. Eftersom det kanske går att göra något åt grundproblemet istället. Be om en remiss till en gastrodr. där kan du få bästa hjälpen.

• Starkast
    Lördagkväll skrev 2010-06-02 22:13:09 följande:
    Jag har nyligen varit med om precis samma sak och dom kom fram till att det troligtvis är stress, så jag har ätit postafen jag med eller om det var nån annan sort.. Men om dom inte hade hjälpt hade jag blivit skickad till en gastroskopi..
    Så fundera på om det varit mycket? Jag ahr inte känt mig ett dugg stressad men det är mycket dåligt som hänt under kort tid och det påverkar en mer än avd man tror
    Personligen hade jag aldrig gått med på att enbart dämpa ett symptom. Medicin mot illamående hjälper ju även om det finns någon orsak bakom.
  • Starkast

Glömde

Jag blir också jättetrött av Postafen. Det finns en annan medicin som heter Ondansetron som inte ger någon trötthet alls. Den är dyrare för landstinget, men kan vara väl värd för dig.

• Starkast
    Lördagkväll skrev 2010-06-04 21:56:54 följande:
    Det var värt att pröva iaf och jag behövde inte äta dom särskilt länge.. Höll på i några dagar och sen mådfde jag inte illa mer..
    Ok. Uppfattade som att du hade konstant illamående varje dag eftersom du skrev att du var med om precis samma sak som TS
    Postafen är ju inget botemedel, utan lindrar symptomet upp till 12 timmar.
    Hur som, skönt att det är borta! 
Svar på tråden Konstant illamående i månader. Varför?