• Pupetta

Semester; Gran Canaria, Fuerteventura... TIPS TACK!!

Vill aka med min familj pa badsemester i september. Har funderat pa kanarieoarna. Vi har en ca ettaring med oss. Har du varit dar? Jag skulle bli jatteglad for tips pa bra strander, hotell, aktiviteter eller websidor

• Svar på tråden Semester; Gran Canaria, Fuerteventura... TIPS TACK!!
  • Bevabus

Vi var till Las Palmas (Gran Canaria) när syrran och jag var 8 och 6 år. Vilket UNDERBART ställe! Palmerna och de färgglada blommorna var så vackert emot de vita byggnaderna och stränderna var superhärliga Jag rekommenderar det verkligen!
    Jag kommer inte ihåg precis allt vi gjorde där, men vi hade nära till Centrum och där fanns det många butiker. Vi fick med oss flera roliga souvenirer hem
    Jag minns att vi tog en bussresa till en park en gång där det fanns olika sorters djur, bla. apor och så hade de en pappegoj-föreställning.
    Eran ettåring har ju inte så mkt att uppskatta på semestern, så mitt tips är att ni åker till Gran Canaria för ER skull. Det är ju ni som kommer ha roligast. Men Gran Canaria är definitivt barnvänligt

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Pupetta

Tack for svaret Beverly!
    Klart det blir en semester for var skull, var ettaring kommer att vara nojd med att leka i sanden och plaska i vattnet

• idiblon yes

Rekommenderar södra sidan då de vad jag förstått ska ha fler "garanterade" soltimmar!

Var i Puerto Rico i vintras och det var jättebra. Men jag har inget annat att jämföra med.

Vilar vid denna källa...
  • kmn2

Varför åka så pass långt? Medelhavet är fantastiskt i september...

• Nyfiken86

Jag var på Fuerteventura förra året i April.. fanns massa barnfamiljer där :)

• Pupetta
    kmn2 skrev 2010-06-03 13:41:11 följande:
    Varför åka så pass långt? Medelhavet är fantastiskt i september...

Har du nagot trevligt forslag pa medelhavsresemal?

• Pupetta
    idiblon yes skrev 2010-06-03 13:41:03 följande:
    Rekommenderar södra sidan då de vad jag förstått ska ha fler "garanterade" soltimmar!

Var i Puerto Rico i vintras och det var jättebra. Men jag har inget annat att jämföra med.
    Tack for svaret!
  • Pupetta
    Nyfiken86 skrev 2010-06-03 13:41:38 följande:
    Jag var på Fuerteventura förra året i April.. fanns massa barnfamiljer där :)
    nagon sarskild ort som du kan rekommendera?
  • WaitingInVain

Vi var på Gran Canaria för ett par år sedan med småbarn (då 1 resp. 2,5 år) och bodde då i Puerto de Mogan som ligger på södra sidan. Det är en ganska liten ort och inte så 'turistifierad'. Vi bodde i lägenhet på ett toppenbra familjehotell i med plaskdamm för små barn vilket var uppskattat. Mysigt och stillsamt och inte en massa störande partyparty runt omkring om man uppskattar det. Minns dock inte hotellets namn, men det fanns typ bara två stycken på orten...

• Tokstolla

Gran Canaria är hemskt! Var där för ett par år sedan och gatuförsäljarna är som hökar så vi kunde inte semestra alls Spanjorerna i övrigt var riktigt otrevliga. Fattar inte riktigt varför det var så överallt. Nämnas ska att jag har bott i olika delar av Spanien under en 10års period så jag borde inte ha känt eller blivit behandlad så.

Tenerife ska vara betydligt bättre i alla avseenden =) 

• Tokstolla

Asså, när det gäller medelhav så Mallorca. Där finns banne mig allt för alla =)

• Pupetta
    WaitingInVain skrev 2010-06-12 12:37:56 följande:
    Vi var på Gran Canaria för ett par år sedan med småbarn (då 1 resp. 2,5 år) och bodde då i Puerto de Mogan som ligger på södra sidan. Det är en ganska liten ort och inte så 'turistifierad'. Vi bodde i lägenhet på ett toppenbra familjehotell i med plaskdamm för små barn vilket var uppskattat. Mysigt och stillsamt och inte en massa störande partyparty runt omkring om man uppskattar det. Minns dock inte hotellets namn, men det fanns typ bara två stycken på orten...
    Tack! ska kolla upp den orten! Vi vill bara ha lugn och ro och valbehovlig semester utan partyparty
  • Pupetta

Hej Tokstolla!
    Trist att du har en sa dalig erfarenhet av gran Canaria. Det dar turistiga med stort T kan man ju verkligen vara utan! Jag trodde att Mallorca var sa... Rena fordomar for jag har aldrig varit dar

• WaitingInVain
    Pupetta skrev 2010-06-13 10:41:15 följande:
    Tack! ska kolla upp den orten! Vi vill bara ha lugn och ro och valbehovlig semester utan partyparty

Kan tipsa om att hyra bil och åka upp i bergen som ett alternativ till strandliv (funkar ju också med så små barn). Fantastiskt vackert att bila omkring! Jättespännande inland och fina små byar fria från turister och besvärliga försäljare. Det var inte heller särskilt dyrt att hyra bil.
  • Tokstolla
    Pupetta skrev 2010-06-13 10:44:16 följande:
    Hej Tokstolla!
    Trist att du har en sa dalig erfarenhet av gran Canaria. Det dar turistiga med stort T kan man ju verkligen vara utan! Jag trodde att Mallorca var sa... Rena fordomar for jag har aldrig varit dar
    Det är kanske det som är tjusningen med det hela. Man kan komma ifrån turisterna =)
    Speciellt om man som TS inte åker i full högsäsong. 
  • Tokstolla
    Tokstolla skrev 2010-06-13 23:25:11 följande:
    Det är kanske det som är tjusningen med det hela. Man kan komma ifrån turisterna =)
    Speciellt om man som TS inte åker i full högsäsong. 
    Nej, det är ju DU som är TS
  • Pupetta
    Tokstolla skrev 2010-06-13 23:25:37 följande:
    Nej, det är ju DU som är TS
    haha just det!
  • Pupetta
    WaitingInVain skrev 2010-06-13 18:51:11 följande:

Kan tipsa om att hyra bil och åka upp i bergen som ett alternativ till strandliv (funkar ju också med så små barn). Fantastiskt vackert att bila omkring! Jättespännande inland och fina små byar fria från turister och besvärliga försäljare. Det var inte heller särskilt dyrt att hyra bil.
    Tack for tipset!
Svar på tråden Semester; Gran Canaria, Fuerteventura... TIPS TACK!!