• Bevabus

Bäst tryckutjämnare på flygplan?

När jag åker flygplan så får jag alltid ett sådant FRUKTANSVÄRT tryck i öronen och lock, så jag hör knappt vad andra säger och det gör ont ibland. Jag har såklart prövat alla metoder som att tugga tuggummi, hålla för näsan och blåsa osv..men det hjälper bara smått.

Vad är erat bästa knep för att underlätta trycket? Jag har hört talas om något som kallas Earplanes, funkar det verkligen? Tacksam för svar

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Svar på tråden Bäst tryckutjämnare på flygplan?
  • jos7979

Jag brukar använda sådana öronproppar, earplanes, och tycker att de hjälper. Skulle inte vilja flyga utan dem, iallafall inte längre flygningar, då man ju flyger högre. Mariehamn-Helsingfors går det bra utan

• annawall

Testa avsvällande näsdroppar! Det rekommenderas till barn och måste ju funka för vuxna också. En stund innan planet ska lyfta samt landa. Samt säger man att barnen ska suga på nappflaskan eller amma. En klubba att suga på kanske? Hihi, skulle ju roa de andra i a f kanske...

Tror inte det är höjden som är problemet, utan hur snabbt planet stiger/sjunker. Den värsta någonsin var när jag flög London-Dublin och piloten gick ner snabbt i Dublin, fick jätteont :(

• Bevabus

Tack för tipsen

Näsdroppar och örondroppar då Ja precis, det gör ju jätteont när planet ska landas och det går såååå segt så man känner för att springa in till piloten och säga att han ska rikta nosen nedåt nu genast!
    Den här resan blir bara tre timmar som tur är, jag har annars behövt flyga 8 timmar. Men ändå, trycket sitter i långt efteråt för mig så jag är jätteirriterad tills jag har fått sova ett tag

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Bevabus
    Lillfjant skrev 2010-06-03 13:07:33 följande:
    Jag kör också med Earplanes och tycker de fungerar jättebra
  • Tjoflöjt

Earlplanes funkar för mej med! Och jag har jättekänsliga öron.

• Bevabus

De där Earplanes verkar bara, ska verkligen köpa den. Hur mycket behöver man ta? Ska jag köap en small eller large?

• Maisie

Är inte earplanes öronproppar?

• Bevabus
    Maisie skrev 2010-06-06 21:32:04 följande:
    Är inte earplanes öronproppar?
    Jag trodde faktiskt också det förut..blev förvånad över att höra att det var örondroppar..Obestämd
  • Maisie

Nu blev jag så nyfiken att jag letade upp asken med earplanes som vi köpte inför en resa och de är iallafall öronproppar. 

Svar på tråden Bäst tryckutjämnare på flygplan?