• Maja09

hur länge hade du förvärkar?

hej!
    Jag har gått med förvärkar nu i 3 veckor till och från men dom sista dagarna har det varit ganska mycket. Igår låg jag i 3.5 timmar men värkar som var 2 min med 3-5 min emellan. Sedan gick det över igen. Min fråga är ni som hade förvärkar hur länge gick ni med dom innan beben tittade ut?

• Svar på tråden hur länge hade du förvärkar?
  • mummen

*puffar*
    Också intresserad av svar ang förverkar.. Har haft mkt sista veckan, men det går alltid över snabbt när jag vilar.

• Spexig

Jag hade förvärkar två nätter, en omgång i v39 och en i v40. De startade på kvällen och kom var 10e-20e minut fram till nästa eftermiddag båda gångerna.

Sen tror jag själva förlossningen drog igång med förvärkar som utan att jag märkte det övergick i riktiga värkar. Det var i slutet av v42.

Dessemellan hade jag bara vanliga smärtfria sammandragningar.

• chupachup

jag hade de i ca en vecka innan sonen föddes

• Annaa

Jag hade grymma förvärkar i 12 veckor!!! Innan jag blev igångsatt i v 37... De var så hemska men tillslut kom våran lilla prinsessa ut! Men många nätter på sjukhuset blev det

• MalinNiklasHarryBebis

jag har gått sen v.23 med sammandragningar/förvärkar.
    e i v.36 nu bebis e helt fixerad å ligger jätte långt ner men inte händer de mer än att jag får ont, å e på förlossningen då å då..

• Liljorna

med min dotter hade jag förvärkar en 3 dygn innan dom riktiga värkarna satt igång.

Nu denna graviditeten har BF 9:e juni har jag haft förvärkar sedan v 38+0 i fyra dygn med värkar som varat i ca 1 minut med 20min mellan rum, sedan var dom som bort blåsta och nu har dem kommit tillbaka men bara två starka varje timme... dessutom försvinner värkarna så fort jag duschar eller vilar... så i förhållande till min grav med dottern borde jag redan fått bebisen nu, men ack det vill inte bebisen.

• Maja09

Tack så mycket!! Det är ju bara vänbta och se är trots allt 18 dagar kvar. ;)

• ebbozz

sista dygnet bara med förra... får se hur det blir den här gången...

• 2små2stora

Sista 4 veckorna med dottern hade jag förvärkar med 3-5min mellanrum i upp till 10 tim i sträck. När de sedan väl satte igång mig i 37+6 så tog det 5 tim innan hon var ute. Blev sjukskriven för sammandragningar redan i v. 25 den gången. Nu är jag i v 23 och det har redan börjat

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
Svar på tråden hur länge hade du förvärkar?