• oOLillaJagOo

PANIK!! Hjälp!! Vart har mitt VIKTIGA word-dokument tagit vägen?!?!

Jag har suttit och skrivit i ett viktigt word-dokument, men nu hittar jag det inte!! =/

Jag hade skickat dokumentet till min mail och sedan öppnade jag det från mailen för att sedan fylla på med massa information. Jag klickade på spara flera ggr!! Men nu hittar jag det inte!!

Snälla någon säg att ni kan hjälpa mig, jag har panik nu!!!!

• Svar på tråden PANIK!! Hjälp!! Vart har mitt VIKTIGA word-dokument tagit vägen?!?!
  • OMWF

Hmm, kollat i hämtade filer? Beror kanske på vad du har för OS.

You're a wanker number nine!
  • inze

Jag vill inte låta pessimistisk men jag har för mig att den här frågan varit uppe tidigare och att det även då var problem att hitta dokument som man jobbat med på detta sätt. Man ska alltid först spara dokumentet för att vara säker på att ha det kvar.

Har du mailet kvar kan du testa att öppna Wordbilagan och se om ändringarna finns där, eller också söka efter nån rubrik som du vet finns i dokumentet och se om det kan finnas nån temporär fil sparad nånstans.

• Stealth

de ligger i din tempfolder.

Skaffa EGEN gillaknapp!
  • inze
    Stealth skrev 2010-06-03 21:00:03 följande:
    de ligger i din tempfolder.

Jag testade nyss att ändra i en Wordfil som var bifogad i ett mail. Sparade också flera gånger men den filen hittar jag ingen annanstans än i mailet och där är inte ändringarna sparade.

Letat i Tempfoldern och hittar inget där heller.

Kan du tala om hur man hittar filen skulle jag också bli glad då jag gjort samma sak nån gång.

• Hannaliten

När jag laddar ner fil från min mail kommer det upp en ruta med "downloads" där kan man högerklicka på filen och välja "Open containing folder" (har engelska versionen). Så borde du också kunna göra. Mina dokument hamnar i Downloads foldern.

• Stealth
    inze skrev 2010-06-03 21:05:42 följande:

Jag testade nyss att ändra i en Wordfil som var bifogad i ett mail. Sparade också flera gånger men den filen hittar jag ingen annanstans än i mailet och där är inte ändringarna sparade.

Letat i Tempfoldern och hittar inget där heller.

Kan du tala om hur man hittar filen skulle jag också bli glad då jag gjort samma sak nån gång.

http://eforum.idg.se/topic/171669-sparade-direkt-i-den-bifogade-filen-katastrof/?s=4c8cbf6063b1044333c4d171b60b062b

Där finns en skitbra förklaring, lycka till nu sk ajag sova tyvärr...
    Skaffa EGEN gillaknapp!
Svar på tråden PANIK!! Hjälp!! Vart har mitt VIKTIGA word-dokument tagit vägen?!?!