Du måste logga in för att svara i en tråd.

• pikku my

Clomifen?

Jag undrar bara om någon vet hur stor risken är för tvillingar eller fler när man äter medicin som har det verksamma ämnet klomifen?

• Svar på tråden Clomifen?
  • Amazina

Md andra ord Pergotime... Ja, det beror på hur många ägg du släpper... Vissa släpper ett eller inget, vissa släpper tre på lägsta dosen...

• pikku my
    Amazina skrev 2010-06-03 20:48:21 följande:
    Md andra ord Pergotime... Ja, det beror på hur många ägg du släpper... Vissa släpper ett eller inget, vissa släpper tre på lägsta dosen...
    För min del heter det inte Pergotime utan Clomifen. (bor i Finland) Men det är precis samma sak...
  • Amazina

Precis. Jag bor i Schweiz och här heter det också Clomifen. Men det är ju samma verksamma substans...

• pikku my
    Amazina skrev 2010-06-03 21:22:57 följande:
    Precis. Jag bor i Schweiz och här heter det också Clomifen. Men det är ju samma verksamma substans...
    Precis :)
  • Amazina

Grejen är den att du kan ju välja själv vad du vill "riskera". Du har rätt till ett ultraljud strax inna ÄL (egentligen obligatoriskt!!) och ser du då att du har två eller tre folliklar så kan du ju teoretiskt välja att skippa att ha sex den månaden för att minska risken om du nu inte vill ha tvillingar.

Svar på tråden Clomifen?