bristningar! finns det hjälp mot det?!?
Finns det något som tar bort eller bleker bristningar?
Förstår att med graviditet så kommer bristningar (oftast!) Men finns det något att göra åt dom nu?
Hjälp sökes!
Tacksam för svar!
Finns det något som tar bort eller bleker bristningar?
Förstår att med graviditet så kommer bristningar (oftast!) Men finns det något att göra åt dom nu?
Hjälp sökes!
Tacksam för svar!
Finns nog inget som fungerar tyvärr. Fick också väöldigt mycket bristningar och jag har efter fem år fortfarande inte riktigt vant mig vid att leva med dem. De bleks ju ganska mycket med tiden i alla fall. Har provat någon kräm från oriflame, men jag har inte varit så noga att smörja kontinuerligt heller.
Nope, inte egentligen. Har man bristningar som man får av att magen växer lyckas många motverka det genom olika insmörjningar men har man hormonella bristningar som börjar komma tidigt är det bara att försöka le och ta emot. Fick de flesta av mina i vecka 7 och de sitter på magen, låren, bröstet och insidan av överarmarna.
nopp! det finns inget som hjälper, det skulle vara bra gener fran din mor i sa fall .
när dom väll sitter sa sitter dom för all framtid.
tänk som sa att du inte behöver tatuera in dina barns namn pa kroppen för att veta att du fatt barn
Blir så irriterad när folk säger att det "inte finns något att göra" åt bristningar. Det beror väl på vad man förväntar sig att en behandling ska göra. Helt försvinner de inte men de kan definitivt blekas och dra i hop sig fortare med krämer. Det finns krämer som har bevisad effekt när det handlar om att tona ner ärr (bristningar är ju är). Jag tror att det är bäst att angripa problemet medan de fortfarande är röda och då med starkare krämer tex strivectin. Och smörja enligt anvisningar. Själv använde jag en kräm från hälsokost, en liten blågrön tub som tonade bort det röda bara på ngn vecka! Efter andra graviditeten fick jag röda bristningar på magen som jag direkt började smörja och de syntest inte längre ALLS efter någon vecka. De var i och för sig ytliga men ilsket blåröda. Vidare finns det diverse laserbehandlingar och hudskulptering hos plastikkirurger, dessa förbättrar bristningarna men trollar inte bort dem. Jag har fått höra hela mitt liv att celluliter det kan man inte få bort osv, men jag gick på endermologi och de försvann och huden stramades upp. Huden är påverkbar om man vill lägga en slant. Annars är det bara att låta det vara så bleks de med tiden. Men den som säger att det inte går att göra NÅGONTING för att minska bristningar anser jag har fel. TS, lycka till!
Det hjälper INTE med shamametoden för att ta bort brisningar. Strukturen ändras inte alls och det kommer garanterat att bli sämre, det fungerar inte på ärr, så tyvärr måste jag säga.