Glutenintollerant?
Nej värdet på dottern vet jag inte med det jag vet är att sanolikheten att han har gulten är mycket stor eftersom blodprovet visar det.
Gastron är mer för att se hur skadad tarmen är.
Nej värdet på dottern vet jag inte med det jag vet är att sanolikheten att han har gulten är mycket stor eftersom blodprovet visar det.
Gastron är mer för att se hur skadad tarmen är.
förlåt 
Problemet med glutenintorerans är väl tycker jag, att man kan råka äta det utan att vet om det, och då förstörs tarmen. I långa loppet Kan det ge tarmcanser och problem att bli gravid.
När min dotter råkat få isig så har hon illamående och mag kramp.
Men ibland har hon tex ätit smågodis ur plocksortimentet (hos kompisar) och inte fått ont. Men då är frågan, var det tur eller fick hon i sig lite som förstört tarmen?
Hon är 18år och har varit så duktig med att hålla diet. Men i skolmatsalen fungerade det inte i grundskolan. Dom kunde inte få maten glutenfri!
Nu äter hon i resturang och håller sig mycket till kinamat.
kebab med ris. Mos och korv. HAmburgare både på mc donals och max.
JO det finns massor av snabb mat..
Små godis fungera när man pratar med personalen oc hdå öppnar dom stängda förpakningar. Det är mest skedarna som man stoppar i dom olika byttorna som har gluten på sig och smittar annat godis.
Lakris och kex är det gluten i.
Som lite får du recept på pasta, mjöl och knäkebröd, i alla fall i eskilstuna 7 kg åt gången du väljer själv vad du vill ha i sortimentet. När hon fyllde 16år var det slut med det.
När det gäller fika bröd är det ganska lätt nu förtiden. maränger chokladbestrier och sedan finns det på gluten hyllan kakor, i frysen hittar du bullar och även daimtårta kladdkaka mm.
Men det är godare om man bakar.
du kan även köpa pizza men det brykar vara beställning dagen före.
max glutenfria hamburgebröd är godare än det vi andra får :) priset är de samma.
Det är dok svårare med strips, dom kan fritera lök ringar i samma olja och då blir ju inte stripsen glutenfria. Fast här säger alla olika om man frågar. Spår av gluten säger vissa!!