Inlägg från: Mornie Alantie |Visa alla inlägg
  • Mornie Alantie

Ingår mat på flyget? Ryanair?

Jag känner inte till något flygbolag som serverar mat på resor inom Europa. Många serverar dock smörgåsar, te/kaffe och vatten gratis. Att ett lågprisbolag inte gör det tycker jag är naturligt, däremot blir jag arg när SAS som är ett av de dyrare bolagen inte ens kan bjuda på ett enda glas vatten.

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Mornie Alantie
    idisb skrev 2010-06-08 17:11:54 följande:
    tycker inte man kan kalla ryanair fär lågpris :) flyger med sas numera o kostar samma men bättre service, ryanair lägger på pengar på allt, mat kan man drömma om och ett leende med
    Vad får du för service på SAS? Jag väljer bort dem om jag kan på grund av den dåliga servicen.

Vill man ha riktigt lågpris tycker jag om Easyjet och Norwegian, även om antalet destinationer är något begränsat. Ingen service ingår, men man kan få löjligt billiga biljetter.
  • Mornie Alantie
    evaoregon skrev 2010-06-08 20:57:39 följande:
    Vilka serverar smörgåsar inom Europa?  Det är ju generöst!  Glad

Med SAS fick inte vi heller något alls när vi flög inom Europa.  Inom USA brukar man få juice/te/kaffe och lite salta pinnar eller dylikt gratis.  Jag har inte varit med om något bolag som inte bjudit på det, t om lågprisbolag som Southwest bjuder på det.
    Swiss bjuder på mackor, tror även KLM gör det.
  • Mornie Alantie
    evaoregon skrev 2010-06-08 21:03:11 följande:
    Jag ska ha det i åtanke nästa gång jag flyger inom Europa.  SAS hoppar jag över om de inte har kanonpriser eller nåt...
    Ingen risk, de brukar vara dyrast
Svar på tråden Ingår mat på flyget? Ryanair?