varning! aco-solkräm
Hej.
Vill bara varna andra föräldrar för ACO-solkräm faktor 50. Min son är 21 månader fick kraftiga utslag i hela ansiktet efteråt.
Hej.
Vill bara varna andra föräldrar för ACO-solkräm faktor 50. Min son är 21 månader fick kraftiga utslag i hela ansiktet efteråt.
Passar på här att säga att Apolivas (tror jag det är) fem myror är fler än fyra elefanter blev underkänd i Råd och röns tester. Den är inte vattentät. Min syster använde den förra året på barnen och smörjde som man skulle under hela dagen och ungarna blev sönderbrända!
Längtan, vet du vilken solkräm som fick bäst i test, i det testet?
Min son (20 månader gammal) fick också knallröda kinder efter att ha använt ACO:s solkräm, fast spf 30, inte 50.
Jag lät dock bli att smörja honom följande dag och när vi testade dagen efter det så fick han inte alls samma reaktion, faktiskt ingen reaktion.
Vet inte riktigt vad det var som hände, men iaf går det bra nu.
Jag använder Aco´s 50 på min dotter & hon har inte fått några utslag av den ,
det är nog lite olika för vet att andra skrivit om att deras barn fått utslag av den solkräm som fick bäst i test också .
Hand upp här, både jag och sonen fick utslag över hela oss på Kreta för en vecka sen, av Acos solskyddsfaktor 30 för barn. När vi slutade smörja med eländet började det läka.
Man ska inte sola och därmed punkt, känns som slutsatsen av årets semester.
Dottern reagerade mot apolicas förra året. Det var första och sista gången vi köpte solskydd med kemiskt filter. I år kör vi med endast partikelfilter och inga negativa reaktioner. Jag kan till och med tryggt smörja in lillbebisen med solskyddet.