• mirwa

varning! aco-solkräm

Hej.

Vill bara varna andra föräldrar för ACO-solkräm faktor 50. Min son är 21 månader fick kraftiga utslag i hela ansiktet efteråt.

• Svar på tråden varning! aco-solkräm
  • vittra
    Clobberella skrev 2010-06-04 09:25:41 följande:
    Din son kanske är allergisk?
    Det kan man vara mot allt möjligt, men det kanske är löjligt att varna folk för jordgubbar och nötter i alla fall...
    Ni får väl prova nån annan solkräm i stället, förslagsvis på en liten yta på kroppen först så ni ser att han tål den.
    Man bör givetvis alltid utfärda varningar om produkter framtagna för barn faktiskt ger allergiska reaktioner. Då ska detta tydligt framgå av produktinformationen. Allt skapar faktiskt inte allergiska reaktioner, och personligen tycker jag det är fruktansvärt hur mycket kemikalier och skit som stoppas i hudprodukter nu för tiden... det är inte särskilt märkligt att det skapar reaktioner på barnets hud, du skulle förmodligen bli livrädd om du visste vad alla ämnen var som du smörjer in ditt barn med...
  • SaramedM
    vittra skrev 2010-06-04 19:24:09 följande:
    Man bör givetvis alltid utfärda varningar om produkter framtagna för barn faktiskt ger allergiska reaktioner. Då ska detta tydligt framgå av produktinformationen. Allt skapar faktiskt inte allergiska reaktioner, och personligen tycker jag det är fruktansvärt hur mycket kemikalier och skit som stoppas i hudprodukter nu för tiden... det är inte särskilt märkligt att det skapar reaktioner på barnets hud, du skulle förmodligen bli livrädd om du visste vad alla ämnen var som du smörjer in ditt barn med...
    Jo ALLT kan skapa allergiska reaktioner
    Det finns tom de som är allergiska mot vatten
  • längtan09

Passar på här att säga att Apolivas (tror jag det är) fem myror är fler än fyra elefanter blev underkänd i Råd och röns tester. Den är inte vattentät. Min syster använde den förra året på barnen och smörjde som man skulle under hela dagen och ungarna blev sönderbrända!

Mamma sedan juni 2009
  • Cielito

Längtan, vet du vilken solkräm som fick bäst i test, i det testet?

• TheMother

Min son (20 månader gammal) fick också knallröda kinder efter att ha använt ACO:s solkräm, fast spf 30, inte 50.
    Jag lät dock bli att smörja honom följande dag och när vi testade dagen efter det så fick han inte alls samma reaktion, faktiskt ingen reaktion.

Vet inte riktigt vad det var som hände, men iaf går det bra nu.

Mamma till Anton 080920
  • längtan09
    Cielito skrev 2010-06-04 23:12:10 följande:
    Längtan, vet du vilken solkräm som fick bäst i test, i det testet?
    Eucerin 50+ (som råkade vara samma som jag köpte). Det enda med den var att den var inte lika vattentät som det står. Hela testet finns att läsa på aftonbladet.se kostar 3 kr.
    Mamma sedan juni 2009
  • längtan09
    längtan09 skrev 2010-06-04 23:20:00 följande:
    Eucerin 50+ (som råkade vara samma som jag köpte). Det enda med den var att den var inte lika vattentät som det står. Hela testet finns att läsa på aftonbladet.se kostar 3 kr.
    MEN förtydligar att många andra fick bra betyg, t. ex garnier. Tror bara det var apoliva som fick kritik.
    Mamma sedan juni 2009
  • With a devilish smile

Jag använder Aco´s 50 på min dotter & hon har inte fått några utslag av den ,
    det är nog lite olika för vet att andra skrivit om att deras barn fått utslag av den solkräm som fick bäst i test också .

Ängla 081028 & Lillebror BF 100704
  • Themis

Hand upp här, både jag och sonen fick utslag över hela oss på Kreta för en vecka sen, av Acos solskyddsfaktor 30 för barn. När vi slutade smörja med eländet började det läka.

Man ska inte sola och därmed punkt, känns som slutsatsen av årets semester.

• Dr Mupp

Dottern reagerade mot apolicas förra året. Det var första och sista gången vi köpte solskydd med kemiskt filter. I år kör vi med endast partikelfilter och inga negativa reaktioner. Jag kan till och med tryggt smörja in lillbebisen med solskyddet. 

Svar på tråden varning! aco-solkräm