• Clobberella

Present till ca 50-årig kvinna?

Halloj!
    Jag ska snart på ett kalas för mor och dotter, där jag är kompis med dottern men känner mamma ytligt.
    Mamman är i 50-årsåldern, och jag funderar på vad jag ska fixa för present till henne. Det är inget jättefint kalas och jag känner ju henne inte så väl, så det behöver inte vara något dyrt och lyxigt.
    Funderar på en flaska gott vin men det känns lite fantasilöst...

• Svar på tråden Present till ca 50-årig kvinna?
  • Birgitta2

Själv fick jag ett spa-kit för hemmabruk av min son och sambo. Jag fyllde visserligen 53 men ändå. Den innehöll doftljus, en go tvål, en liten massagetvål och en flaska med eterisk olja att hälla i badkaret. Och jösses vad jag uppskattade det!

Man kan köpa en go flaska vin som du själv säger, och det brukar också uppskattas. Ni känner ju inte varandra så himla väl.

Doftljus kan man alltid ha användning för. En fin krukväxt är heller inte fel.

• Clobberella

Vet inte exakt hur gammal hon är, men hon bör vara 50-55-nånting.
    Ja det var ju en bra idé... ingen aning om hon har badkar dock... men skämma-bort-produkter är väl alltid trevligt.

• Tittij

En liten korg med goda saker i. Bor du i Sthlm så har ju till Oil & Vinegear fina presentkorgar med finare olivolja och små söta burkar med tapenade och liknande.

• Clobberella

Mmm... också ett bra förslag...

• Clobberella

Nån mer som har något bra förslag?
    Man skulle också kunna ge dem nån mor och dotter-grej, men det får inte bli för dyrt heller. Det är ett ganska opretensiöst kalas så jag tror inte folk kommer med så avancerade presenter, mer något lite mindre och roligare.

Svar på tråden Present till ca 50-årig kvinna?