Inre stress
Jag har lidit av inre stress i flera år, är ständigt, stressad eller nervös. Är det depression eller är man bara stressad! Finns det fler som jag? Finns det hjälp att få?
Jag har lidit av inre stress i flera år, är ständigt, stressad eller nervös. Är det depression eller är man bara stressad! Finns det fler som jag? Finns det hjälp att få?
Ja, det finns hjälp att få. Kontakta din vårdcentral.
Det låter som om din själ skulle må bra av en lång ensamvandring i fjällen, utan tidtabell.
Ja, det finns hjälp att få o du ska söka hjälp. Den inre stressen tar jättemycket energi, hjärnan går på högvarv och man blir trött.
Jag har varit där men blivit mycket mycket bättre med hjälp av terapi, mindfulness o basal kroppskännedom. Börja med att vända dig till din vc.
Den inre stressen kan bero på många olika saker o det är viktigt att du blir utredd så att du får rätt hjälp.
Tack för svar!
Jag är så sugen på att skaffa en till liten, men känns som jag behöver stressa ner innan. Det är väl inte bra att vara gravid och bära på massa inre stress?
Vad kan man få för hjälp då för inre stress? Min sambo klagar på mig att jag ligger dagar före i planeringen..typ från jag stiger upp stressar jag..i mitt inre alltså..fast det märks visst utanför oxå
Jag har fått hjälp i omgångar i mitt liv. Jag är som person lite oroligt o lättstressad . Har även haft depression o panikångest.
Nu är jag gravid m nr 2 o min bm o överläkare på f.lossningen rek att jag ska ta en liten dos av antidep f att både jag o bebis ska få en så lugn start som möjligt. Lider av svår förlossnskräck o har blivit beviljad snitt.
Jag har i flera år innan ätit Venlafaxin/Efexor 75mg, men nu tar jag 37,5...o det känns helt ok. Var emot det f början,men känner att jag litar på min Ö o bm, dom är båda kanonbra att prata med o man behöver inte känna sig dum f att man mår som man gör, dom finns där f dig o ditt barns bästa.
Sök hjälp, inte bra att gå o må som du gör. Kanske behöver någon att prata med?
här har du en till som lider av otroligt mycket inre stress. Jag oroar mig för i stort sett allt och tror alltid det värsta om allt. Jag är alltid trött och får inget vettigt gjort.
Den inre stressen kan som sagt var bero på väldigt mycket. Ngt som är jättebra mot stressen är mindfulness, att lära sig leva här o nu.
Googla...
Vad kan den beror på om inte ADHD förstår ni väl. Då är det medicin som behövs.
Varför just ADHD?
Jo för dom skrev inre stress och nervös som ADHD stress direkt man vaknar på morgonen kaos i hjärnan.
Här har ni en till som har konstant inre stress och alt slutar me att jag bara sätter mig i soffan och orkar inte göra nåtgot alls och hemmet bara blir skitigare och skitigare.
Jag har oxå lidigt av deprition och panikattacker innan men mår iof bättre nu men har sån stress innom mig som jag aldrig har haft tidigare.
jag känner precis som anonym skrev, jag ser allt som måste göras omkring mig men blir bara stressad och trött och det slutar med att jag sätter mig i soffan.