PVeraB skrev 2010-06-04 18:20:49 följande:
har du fått några va fan heter det nu? Pas? Alltså har du fått en sjuksköterska och barnskötare knutna son är till ditt barn? Du har rätt att få ett sånt där vårdsamtal med dem och de är de som har huvudansvaret för ditt barn. De vet mest och känner du dig obekväm med nån som jobbar där och känner att du inte orkar ta i det själv så prata med dem.
Det ingår i deras jobb.
Annars kan du sucka högt när hon kommer nära, fast en del är så jävla tröga att de fattar inte att man inte vill att de stör. En gång satt jag med min ipod dessutom med ryggen till för att markera att jag inte ville/orka prata men lika fullt kom det fram nån och strök mig på ryggen....
Så mitt råd, prata med er syster eller barnskötare.
Vi låg på neo i tre veckor och sen nästan två månader på eget rum... en del som jobbar ville jag nog bara dräpa....
Så mitt råd, prata med er syster eller barnskötare.
önskar dig all lycka
Pnilla
du menar sådana kontaktpersoner??
min ena kontaktperson sa att om jag upplevde något sådant så skulle jag gå till chefen för hon ville inte att hon skulle komma i kläm med personalen vilket jag kan förstå hon som jobbar där men när hon sa det så va min första tanke att det finns intriger inom personalen som är olösta (pratade om detta innan jag träffade denna människan )
när föddes ditt barn??