• shoreline

Hjälp! Frågor om hur man skriver i cv:et!

Hej!

Behöver lite hjälp med mitt cv...  I mitt gamla cv (som jag skickade ut precis innan avslutad universitetsutbildning) skrev jag med gymnasieutbildningen. Behöver jag ha med den när jag nu söker nytt jobb inom mitt yrke? Eller räcker det med att ha med universitetsutbildningen? Har dessutom gått end el kurser internt. Har man det under en egen rubrik, tex Internutbildningar eller kurser?

Ojoj vad detta är svårt!!

• Svar på tråden Hjälp! Frågor om hur man skriver i cv:et!
  • JA77

Jag skriver alltid min gymnasieutbildning fastän det var åratal sedan. Arbetsgivarna brukar vilja veta vilken väg man har gått sedan skolan. Gymnasieutbildningen ska stå under UTBILDNING, fast sist (alltså, den senaste utbildningen först).

• shoreline
    JA77 skrev 2010-06-05 10:35:20 följande:
    Jag skriver alltid min gymnasieutbildning fastän det var åratal sedan. Arbetsgivarna brukar vilja veta vilken väg man har gått sedan skolan. Gymnasieutbildningen ska stå under UTBILDNING, fast sist (alltså, den senaste utbildningen först).
    tack tack! Då får den stå kvar. Hur skulle du skriva dina internutbildningar? Under samma rubrik som de andra utbildningarna eller under en egen rubrik? Vad blir bäst?!!
  • JA77
    shoreline skrev 2010-06-05 10:55:27 följande:
    tack tack! Då får den stå kvar. Hur skulle du skriva dina internutbildningar? Under samma rubrik som de andra utbildningarna eller under en egen rubrik? Vad blir bäst?!!
    Jag skulle göra en underrubrik, t.ex. Kurser.
Svar på tråden Hjälp! Frågor om hur man skriver i cv:et!