• Ladyn

Chicco Liteway

Jaha nu är det min tur att bege mig ut i barnvagnsdjungeln igen

Nu är det dax för en paraplysulky, och jag funderar på en Chicco Liteway till min 1 1/2 åring,
    det dumma är att den inte finns i någon butik i närheten så att jag kan prova den, bara köpa den via nätet.

Behöver därför lite råd ang denna vagn eller om ni har någon annan lätt och smidig vagn att rekommendera!?

• Svar på tråden Chicco Liteway
  • HJ81

Jag skulle avråda er från att köpa just den vagnen eftersom den bara håller för upp till 15 kg. Det är inte säkert att ditt barn kan sitta i den speciellt länge då. Mina två tips är dels Brio Spin som vi har till vår 1,5-åring och sen finns även Baby Jogger City Mini som verkar kanon. Har testat en massa andra sulkys och ingen annan kan mäta sig med någon av dem.

• Ladyn

Ja jag såg att den bara håller upp till 15 kg, men jag har en ganska liten och lätt kille så jag tror nog att han kan ha den ett tag iaf, sen vill han egentligen helst gå med storebror

Baby Jogger City Mini har jag oxå kollat på (via nätet) och den verkar faktiskt helt ok den oxå, frågan är om den verkligen är smidig att fälla upp och ihop?

Vi har en Brio sing nu som vi egentligen är nöjda med, men pga att den är ganska stor och tråkig att fälla upp och ihop så blir det lätt att vi hoppar över vagn när vi ska iväg och tex shoppa...

• HJ81

Jag har hört att city minin skall vara den vagnen som är lättast av dem alla att fälla ihop. Kolla upp det, annars kör på chiccon vetja!

• the M Bitch
    HJ81 skrev 2010-06-06 13:32:02 följande:
    Jag skulle avråda er från att köpa just den vagnen eftersom den bara håller för upp till 15 kg. Det är inte säkert att ditt barn kan sitta i den speciellt länge då. Mina två tips är dels Brio Spin som vi har till vår 1,5-åring och sen finns även Baby Jogger City Mini som verkar kanon. Har testat en massa andra sulkys och ingen annan kan mäta sig med någon av dem.
    De flesta vagnar klarar betydligt mer än de 15 kg som anges som övre viktgräns för barnet.

Jag tror att det står 15 kg på även Brio Spinn. 
  • Billabong

Ang. 15 kg är det väldigt olika hur gammalt ett barn är när det når upp till den vikten. Min dotter fyller 3 år om några månader och väger ca 13 kg. Hennes lillebror som snart är 1 år väger redan 11 kg...

Chicco Liteway är en väldigt bra paraplysulky, jmf med andra jag provkört.  Däremot är körkomforten jmf med en "riktig" vagn betydligt sämre vad gäller stötdämpning m.m. Men det gäller då ALLA paraplysulkys.

• Hnosse

Vi har en Chicco Liteway och tycker den har fungerat kanon! (har en brio Spin också som vardagsvagn)

Vi har använt vår väldigt mycket, köpte den när den kom 2008 och tycker verkligen den har varit bra, på resor och när man vill ha med sig en lätt och smidig vag som dessutom har fullt liggläge! Till vår lilla två behöver vi dock köpa till pumperbaren för annars försöker hon ta vagnen på ryggen och promenera iväg

Rekomenderar varmt

• Surkatt

Minin är helt suverän att fälla ihop och veckla ut. Fälla ihop den gör man med EN hand och vips har du som en portfölj i handen och det är bara slänga in den i bilen, och andra armen kan du bära barnet med.

Jag är SVÅRT sugen på minin, fattas lite kosing bara

• Ladyn
    Surkatt skrev 2010-06-08 21:31:48 följande:
    Minin är helt suverän att fälla ihop och veckla ut. Fälla ihop den gör man med EN hand och vips har du som en portfölj i handen och det är bara slänga in den i bilen, och andra armen kan du bära barnet med.

Jag är SVÅRT sugen på minin, fattas lite kosing bara
    Ja jag har kikat lite närmare på den (på nätet) och den verkar ju verkligen toppen och superlätt att fälla ihop! Ska bara hitta en återförsäljare på den så att jag kan prova den själv,
    det står iaf verkligen mellan den och chiccon men jag börjar tro mer på minin för den går ju att ha åretrunt oxå!
Svar på tråden Chicco Liteway