• Ladyn

Chicco Liteway

Jaha nu är det min tur att bege mig ut i barnvagnsdjungeln igen

Nu är det dax för en paraplysulky, och jag funderar på en Chicco Liteway till min 1 1/2 åring,
    det dumma är att den inte finns i någon butik i närheten så att jag kan prova den, bara köpa den via nätet.

Behöver därför lite råd ang denna vagn eller om ni har någon annan lätt och smidig vagn att rekommendera!?

• Svar på tråden Chicco Liteway
  • Ladyn

Ja jag såg att den bara håller upp till 15 kg, men jag har en ganska liten och lätt kille så jag tror nog att han kan ha den ett tag iaf, sen vill han egentligen helst gå med storebror

Baby Jogger City Mini har jag oxå kollat på (via nätet) och den verkar faktiskt helt ok den oxå, frågan är om den verkligen är smidig att fälla upp och ihop?

Vi har en Brio sing nu som vi egentligen är nöjda med, men pga att den är ganska stor och tråkig att fälla upp och ihop så blir det lätt att vi hoppar över vagn när vi ska iväg och tex shoppa...

• Ladyn
    Surkatt skrev 2010-06-08 21:31:48 följande:
    Minin är helt suverän att fälla ihop och veckla ut. Fälla ihop den gör man med EN hand och vips har du som en portfölj i handen och det är bara slänga in den i bilen, och andra armen kan du bära barnet med.

Jag är SVÅRT sugen på minin, fattas lite kosing bara
    Ja jag har kikat lite närmare på den (på nätet) och den verkar ju verkligen toppen och superlätt att fälla ihop! Ska bara hitta en återförsäljare på den så att jag kan prova den själv,
    det står iaf verkligen mellan den och chiccon men jag börjar tro mer på minin för den går ju att ha åretrunt oxå!
Svar på tråden Chicco Liteway