• Lycky me

Familjeliv gör mig mörkrädd!

När jag bläddrar runt bland många av trådarna så blir jag så jäkla ledsen och mörkrädd. Så många människor här som har en helt sjuk människosyn. Ignoranta människor som tror att Sverige blir invarderat av hundratusentals  "Invandrare", som de tror kommer förstöra sveriges kultur. Man talar om dessa invandrare som om de vore en homogen grupp och man inser inte att ofta är det ända de har gemensamt är att de har kommit hit från ett annat land eller har en eller två föräldrar som har gjort det. Folk verkar inte fatta att vi är alla människor  vi är mammor, pappor, döttrar och söner. Vad är det som skrämmer folk så mycket, vad är det som får folk att tro att vi är så annorlunda? Det gör mig rädd att se att det finns så många osolidariska människor som bara bryr sig om sig själva och sina egna, folk klagar på invandring och folk klagar på skatter. När jag är färdig akademiker och tjänar bättre än nu så kommer jag aldrig att klaga på att det är för hög skatt, min skatt går ju till att bygga upp ett bättre sverige för ALLA och inte bara för mig och min familj. Bara för att jag har det bra så kommer jag aldrig att glömma de som har det sämre. 

Här på FL så verkar många(inte alla så klart) människor vara väldigt själviska och osolidariska, det är tragiskt tycker jag!

• Svar på tråden Familjeliv gör mig mörkrädd!
  • idiblon yes

Ojdå.

Vilar vid denna källa...
  • V 77

Jag har också upplevt det ungefär som du. En teori är att många SD-anhängare propagerar här och vissa verkar köpa vadsomhelst, lite tragiskt är det.

Jag vet även att det finns några kloka som troget försöker bekämpa och bemöta. Hoppet är inte ute! :)

• BillyX

Äh, sluta låt så sorglig, har du aldrig umgåtts med vanligt folk och hört hur de pratar? Om alla skulle vara så politiskt korrekta vore världen blek och trist.

• gullsiv

Vadå. Så du menar att det finns folk som luras på internet Förvånad

• gullsiv
    gullsiv skrev 2010-06-28 15:57:58 följande:
    Vadå. Så du menar att det finns folk som luras på internet Förvånad
    Ojdå, råkade visst posta i fel trådSkäms
  • ViceGuy

Välkommen till verkligheten.

The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • ArvidsMorsa

Efter ett besök i Göteborg är jag inte så för invandring Rynkar på näsan Nej, de tar över!!

Svar på tråden Familjeliv gör mig mörkrädd!