• Mizz Turko

Kapitalförsäkring Barn hos Swedbank, avsluta via internetbanken?

Undrar om någon vet hur man avslutar kapitalförsäkringen man har för sitt barn hos Swedbank genom deras internetbank? Kan se att man kan byta/köpa men ej avsluta.

har någon annan avslutat kapitalförsäkring hos Swedbank?

Prinsessan Lorin 090512 ~~~ Prins BF 100624
  • Svar på tråden Kapitalförsäkring Barn hos Swedbank, avsluta via internetbanken?
  • MatsAtari

Du får nog gå in på banken och göra det.
    Ett gott råd är annars att hålla sig borta från kapitalförsäkringar hos storbankerna

• LoppanL
    MatsAtari skrev 2010-06-23 16:52:40 följande:
    Du får nog gå in på banken och göra det.
    Ett gott råd är annars att hålla sig borta från kapitalförsäkringar hos storbankerna
    Av nyfikenhet, varför då?
  • 071001

Som med de flesta andra kf:ar så tror jag att det finns en blankett att fylla i vid ett helt återköp. Kolla hur stor återköpsavgiften är först.

• MatsAtari
    LoppanL skrev 2010-06-24 11:07:51 följande:
    Av nyfikenhet, varför då?
    Därför att kapitalförsäkringarna hos storbankerna i stort sett enbart är scamprodukter som bankerna lurar på folk.
    De är  fulla med onödiga avgifter  och bindningstider för att tjäna pengar på dig.
    Återköpsavgift är tex bara ett idiotiskt påfund hos storbankerna där de tar betalt för att du ska ta ut dina egna pengar!!!

Ska du ha en kapitalförsäkring så ska du ha en hos avanza eller Nordnet där du enbart betalar avkastningsskatten.
  • LoppanL
    MatsAtari skrev 2010-06-24 11:37:50 följande:
    Därför att kapitalförsäkringarna hos storbankerna i stort sett enbart är scamprodukter som bankerna lurar på folk.
    De är  fulla med onödiga avgifter  och bindningstider för att tjäna pengar på dig.
    Återköpsavgift är tex bara ett idiotiskt påfund hos storbankerna där de tar betalt för att du ska ta ut dina egna pengar!!!

Ska du ha en kapitalförsäkring så ska du ha en hos avanza eller Nordnet där du enbart betalar avkastningsskatten.
    Fast jag har för mig när jag jämförde avgifterna, att åtminstone Avanza var ordentligt dyra.. Men jag kanske minns fel!
  • MatsAtari
    LoppanL skrev 2010-06-24 12:30:34 följande:
    Fast jag har för mig när jag jämförde avgifterna, att åtminstone Avanza var ordentligt dyra.. Men jag kanske minns fel!
    Här har du en jämförelse av kapitalförsäkringar gjorda av aktiespararna, www.aktiespararna.se/upload/Unga%20Aktiesparare%20-%20nya%20webben/Nyheter%20&%20artiklar/kapforsakring.pdf

Nordnet, Avanza och Skandiabanken är de enda seriösa alternativen.

Som du ser är Swedbank, SEB, Handelsbankens kapitalförsäkringar de dyraste på marknaden. Utbudet är sämre (Man är tvungen att köpa bankens egna produkter.), höga avgifter och långa bindningstiderSkrattande
Svar på tråden Kapitalförsäkring Barn hos Swedbank, avsluta via internetbanken?