• Anonym (äcklig)

Luktar alltid svett trots "absolut torr"!

Hej!
    Jag är en tjej på 26 år.
    Jag har alltid, ända sen puberteten haft problem med att jag svettas men det verkar bli värre med åren och nu är det som värst!
    Jag har en liten tjej på 8 månader som jag fortf ammar dock inte på heltid och jag vet inte om det kan vara därför men jag luktar jämt!

Om jag duschar och skrubbar mig nästan blodig under armarna så luktar det ändå gammal svett när jag drar fingret under armen direkt efter duschen!!!
    Jag har provat allt och nu tillslut har jag även provat "absolut torr" från apoteket och den hjälper mig från att inte svettas och vara blöt under armarna men även om jag har på mig vanlig deo också så luktar jag efter bara några timmar! Den tar inte bort lukten!

Vad ska jag göra??
    Jag känner mig som ett äckel..
    Nån som har/har haft samma problem?

• Svar på tråden Luktar alltid svett trots "absolut torr"!
  • Anonym

Man kan väl laserbehandla svettkörtlar?

• Anonym (svettig)

Stackare. Absolut torr funkar på mig. Låter lite konstigt. Om du inte svettas borde du inte heller lukta.

• Jag Ser Krabbjuice I Ditt Skägg

Jag hade en gång svettlukt i bara ENA armhålan.
    Riktigt tydlig lökig svettlukt, men INGEN BLÖT BEFINTLIG SVETT.

Askonstigt. Fråga din husläkare TS?
    Det är dumt att gå och lida, kanske det finns en enkel lösning på problemet?

Skit skall skit ha!.
  • Pursan

lukten ligger dessvärre inte i svettvätskan, den ligger i körtlarna

• Fiinast98

Har en vän som luktar sådär groteskt. Hon är 14 och har så länge jag känt henne luktat så där riktigt mycket svett?

Går inte att låna ut kläder till henne för det krävs nästan tvp tre tvättar för att få bort lukten.

Jag kan såklart inget säga då det skulle kännas pinsamt? Men hon kommer ur duschen och direkt luktar hon. Som att hon inte ens tänkt tvätta armhålorna. Vad i helsike gör man då?

Svar på tråden Luktar alltid svett trots "absolut torr"!