• Äldre 7 Jun 09:27
    204766 visningar
    46 svar
    46
    204766

    Tips på coola kattnamn

    Halloj!
    Vi kommer att få en liten svart lurvig kattjej om några veckor. Jag har verkligen ingen aning om vad vi ska döpa henne till och tänkte om man kunde få lite hjälp på vägen? Gärna lite tuffa och inte helt vanliga namn är vi inne på. Skriv gärna om du vet något passande =).
    Bilder finns här http://rockkarlsson.blogg.se/2010/june/varan-blivade-skatt.html

  • Svar på tråden Tips på coola kattnamn
  • Lorele­i
    Äldre 12 Jun 13:16
    #31
    Bc owner skrev 2010-06-12 12:27:35 följande:
    Jag har haft ett gäng katter genom åren.
    Är inte så förtjust i de gamla klassiska namnen. (Kurre, Gustaf, Majsan, Nisse (har iof haft en), Maja osv)

    Här är några namn:
    *Snuten - hane (svartvit)
    *Fräsan - hona (vet skrattade bara en gång åt hennes namn, sen stack han in handen i transportburen)
    *Jojo - hona (Kullsyster med Snöret. Hon var svanslös.)
    *Snöret - hona (Hade en Lååång svans som räckte för dem båda. Lillebror tyckte de for upp och ner överallt så det blev Jojo på långt snöre)
    *Hjalmar - hane (Den tjockaste katt jag ägt. Påminner om Gustaf när han svalt en lasagne)
    *Zylvester - hona (Hade en gul kanariefågel som hette Pip. Självklart skulle då katten heta Zylvester. Just det, det var en hona.)
    *Staffan - hane (Min lille ligist som blev påkörd för ett par veckor sedan. Stor sorg.)
    *Bengt  - hane (Min prins, min älskling, min bebis.)
    *Iris - hona (Åkte för 12 år sedan för att välja ut en valp. Åkte hem med en kattunge. Valpen kom hem några veckor senare. Iris fick sitt namn pga sin färg. Hon var ljust grårandig med inslag av vitt, rött, creme, beige, brunt. Alla färgerna var ljusa och flöt nästan ihop.)
    *Tjorven -hane (Min mest uppkäftiga katt någonsin men också en av de mysigaste.)
    *Lumiere - hane (Från den dagen han öppnade ögonen älskade han att ligga i solen. Allt som var ljust drogs han till.

    Tja, det var några av mina pissar.  Hjalmar och Bengt har jag just nu.
    Jag tar det namn som först dyker upp i skallen. Är det ett han-namn som dyker upp så blir det det även om katten är en hona.

    Det värsta kattnamn jag hört har min första tränare (vallning) på sin ena katt. Hon heter Pisseluvan.
    Pisseluvan! Stackars katt. Min kusin döpte sin ena katt till Storpungen. Inte heller så smickrande
  • Äldre 13 Jun 20:55
    #32

    Jag puffar lite på tråden =)

  • Trubbs­la
    Äldre 13 Jun 21:03
    #33

    Lite kissar som passerat oss under åren (om ni undrar varför så många så är vi jourhemsfamilj åt katthemmet, samt att vi haft lite uppfödning på vår skogishona)

    Cane - Underbar hane (uttalas kejn)
    Sissla- Cane's underbara BROR (namnen cane och sissla är tydligen tagna från nån fornnordisk mytologi om jag inte minns fel) 

    Spike -  Våran egna go fis som tyvärr blev överkörd (uttalas spajk) 

    Mini - Stor fet hane som var snäll som ett lamm =)

    Garbo-- underbar sessa

    Greta -  Garbos sambo

    Sissel - Söt tös

    Batch - Sissels brorsa

    Kaktuss - sissels ena unge

    Zipper . sissels andra unge

    Tojja - sissels tredje unge

    Våra egna små familjemedlemmar: Nemo, Humlan och Ladyguineveres GAIA

    Gaias kissebebisar:
    Renraskullen:

    Hermes, Atlas, Triton

    Oplanerade blandraskullen där köparna fick bestämma namn själva: Pepsi, Dutten och Alice

     

  • Trubbs­la
    Äldre 13 Jun 21:07
    #34

    Varför inte ZEKE och ZELDA? :)

  • Äldre 13 Jun 21:10
    #35

    våra katter heter ulla, simon o gunnel :)

  • kalmar­längta­r
    Äldre 13 Jun 21:14
    #36

    våra katter heter nisse å iris, men de blir inte så ofta vi säger iris, har blivit spetan istället.
    sedan har vi massa andra fina namn på dem men de ska man nog inte döpa sina katter till =)
     

  • Novemb­erstjä­rnan
    Äldre 13 Jun 21:18
    #37

    Åh det ser ut som en liten Astrid

  • lokiss­e
    Äldre 13 Jun 21:19
    #38

    tass är en favorit


    Difficile est saturam non scribere
  • Trubbs­la
    Äldre 13 Jun 21:21
    #39

    Dizzy kanske :)

  • Äldre 16 Jun 10:02
    #40

    Hej jag vet några coola kattnamn första är Lolo och den andra kashmir eller hashmir. Jag tror att det var så där man stavarDödDemonKatt

  • Äldre 15 Aug 16:32
    #41

    Jättegammal tråd men hörde ett på radion som väckte intresset, mjau zedong XD

  • Äldre 15 Aug 16:55
    #42

    Buzz som i toy stories

  • Äldre 8 Dec 05:11
    #43

    Tänkte lite och kom på namnet Narnia. Liksom varför inte. Älskar filmerna så varför inte döpa katten till något efter filmen. B)

    Är nog väldigt sen men varför inte

  • Äldre 19 Jul 21:21
    #44

    Sprufs

  • Äldre 19 Jul 21:53
    #45
  • Anonym­58
    Äldre 31 Oct 06:47
    #46

    Mjau, milo,Bobbo, eller något annat men jag har själv en kattunge som heter Maja

Svar på tråden Tips på coola kattnamn