Att välja barnvagn....
Vi väntar vårat första barn och har börjat fundera över barnvagn även om det är lite tidigt ännu. Det verkar vara en smärre djungel av modeller, färger och märken.
De krav vi har är att den ska:
* vara säker (förstås!)
* vara lättkörd på grusvägar då vi bor på landet och i princip enbart kommer att gå på grusvägar.
* vara lätt att fälla ihop och lätt att hantera ihopfälld. Jag är rätt liten och har gikt, vilket gör att när jag har en dålig dag kan jag inte lyfta för tunga/otympliga saker pga värk/kraftlöshet i armar och händer.
* vara stilren utan "krusiduller" och i en neutral färg (fast med tanke på var vi bor så skulle den behöva vara neongul/orange med rejäla reflexer...).
* ha justerbart handtag så att båda kan köra den konfortabelt.
Sen tror jag inte att vi har fler "krav". Själv har jag "snöat in" på Kronan pga att en gammal jobbarkompis har en sådan vagn och varit jättenöjd. "Problemet" med den är att den verkar vara svår att få tag i begagnad. Det vore bra att kunna köpa en begagnad vagn pga att vi måste även köpa en "ny" bil innan bebis anländer så ekonomin måste räcka till.
Jag hoppas att det finns många föräldrar här inne som kan ge råd och tips och dela med sig av sina erfarenheter!