• Isabellesmamma89

När kommer tänderna?

min dotter har börjat dregla, röra tungan på annorlunda vis o stoppar in fingrarna i munnen.

har hört att det kan vara tecken på att tänderna är på väg.
    Kan det vara så?
    hur var era barn när tänderna var på väg?
    min dotter är bara 2 månader så jag tycker det verkar lite tidigt...

• Svar på tråden När kommer tänderna?
  • Catasita81

Hej hej! Visst kan det vara tänder på G, men det är nog ovanligt. Kanske hon bara har "hittat" händerna, och de är ju så gosiga att de måste in i munnen!? :)

Oscar två första gryn kom när han var 6månader, sedan fick han 4 till när han var 8-9 månader. Nu är han 15 månader och har inte fått fler, men är nog på G igen snart.. Tungan ute

• Isabellesmamma89

Ja men sedan håller hon på med konstiga rörelser med tungan o dreglar som bara den, men som sagt så tycker jag det verkar lite tidigt..

• Flickan och kråkan

De flesta bebisar tokdreglar och suger och gnager på händerna vid 2 månader. De brukar blåsa bubblor och hålla på med tungan också. Det har inte med tänder att göra.  Däremot kan det så klart vara tänder, finns ju t.o.m. bebisar som föds med någon av dem. Mina har fått rätt tidigt. Vid 4 månader kom de första, sedan kom resten i rätt raskt tempo.

• tildabelle

Min son började dreggla och hålla på med munnen från ca 2½-3månaders ålder. Första tanden kom veckan innan han blev 11månader.

• Isabellesmamma89

Okej men då kan det lika bra vara så att hon bara dreglar o tycker om att tugga på fingrar o leka med tungan :)

• Spättan i Midgård

Som sagt, som flera redan skrivit... Det kan vara tänder på G, eller inte... Det är så himla olika när tänderna kommer! Vår son fick sin första tand vid 3mån. och han höll på så, som er dotter gör! Så visst kan det vara ett tecken på att tänderna kan vara på G!
    Sonen fick alla sina tänder i väldigt rask takt, efter den första kom upp... Han hade fått alla tänder när han var 17mån.

• ängeln83

Precis sådär har min dotter hållt på sen hon var 2-3 mån, nu är hon snart 8 månader och fortfarande inga tänder så det behöver ju inte betyda att dom är på g.
    Med sonen var det likadant men där kom första tanden när han var 4 mån så det är ju verkligen olika.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • k girl

Min son började dreggla massor när han var runt två månader, började tugga på ALLT osv. Nu har han nästan slutat dreggla. Det var munmotoriken som utvecklades en hel del.

• Rocktroll
    ängeln83 skrev 2010-06-07 15:02:45 följande:
    Precis sådär har min dotter hållt på sen hon var 2-3 mån, nu är hon snart 8 månader och fortfarande inga tänder så det behöver ju inte betyda att dom är på g.
    Med sonen var det likadant men där kom första tanden när han var 4 mån så det är ju verkligen olika.
    Samma här och min dotter är 14 mån och tandlös Förvånad men dom kommer när dom kommer bara skönt att slippa borsta haha. Hon klarar av att äta allt som andra barn i hennes ålder äter utan problem.
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • gullunge1

min dotter är 3 mån på torsdag och vi ser att de finns tänder i tandköttet, hon dreglar, blåser bubblor o gnager på händerna. idag såg vi att dom finns där, frågan e bara när dom ploppar upp =)

Tova 100317
  • Rocktroll
    gullunge1 skrev 2010-06-15 15:09:35 följande:
    min dotter är 3 mån på torsdag och vi ser att de finns tänder i tandköttet, hon dreglar, blåser bubblor o gnager på händerna. idag såg vi att dom finns där, frågan e bara när dom ploppar upp =)
    Ja man kan ju se att dom ligger under men det kan ta låååång tid innan dom ploppar upp med Glad
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • MsLili

Min son började dregla jätte mycket o pilla "klia" i munnen när han var 4månader. Han fick första tanden när han blev 11månader :)

• frukarlssonn

Min dotter höll på så med. Hon fick första tanden när hon va 10 mån

♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
Svar på tråden När kommer tänderna?