Hur säljer man på Tradera?
Köper en del på Tradera men vill gärna sälja oxå men hur gör man? Har läst och läst men fattar inte riktigt...
Vad kostar det och är det något annat man ska tänka på?
Köper en del på Tradera men vill gärna sälja oxå men hur gör man? Har läst och läst men fattar inte riktigt...
Vad kostar det och är det något annat man ska tänka på?
Puffar lite...
Står att om man vill ha ett res.pris så kostar det 25 kr extra, då kan det ju inte gå ihop sig om man vill ha res.pris som tex 10 kr på ett paket servetter?
Hjälp mig att förstå...
Reservationspris behöver man inte ens använda sej av.
Den fungerar så ifall du absolut inte vill sälja en grej för det utropspriset du anger.
Alltså du kan t ex sälja en vi säger en mycker vacker o antik docka, du lägger ut den för 50 kr i utropspris för att "locka" kunder o få bud men du vill inte ha mindre än 300 kr för den o lägger då in ett reservationspris på 300 kr. Det betyder att det kommer vara RÖDmarkerat pris ända tills någon kund har kommit till dessa 300 kr, att den inte blir såld förrän priset är uppe i dessa 300 kr.
Reservationspriset du skriver i kan ingen mer än du själv se.
Själv så använder jag mej ALDRIG av detta eftersom just att det kostar 25 kr.
Billigast är att lägga ut auktioner för 1 kr styck men det är ju inte heller säkert att det lockar kunder har jag märkt, för som köpare kan man lätt börja tänka "varför är den så billig då" mm.
Jag säljer mest nya brevpapper och mina utropspriser ligger mellan 20-50 kr o det går jättebra. (kanske för att brevpapprena inte säljs i Sverige)
Det är jätteviktigt/bra om du kan köpa dej en billig våg så att du enkelt o smidigt kan uppge portot för många tar ut för mycket porto.
Man ser skillnad på porto o frakt. Jag uppger bara porto, är glad att få sälja. Men endel uppger frakt istället o lägger då på lite extra utöver för att tjäna lite mera...
inboxa gärna mej för att få veta mera
funderar oxå på att börja sälja på tradera men fattar noll... Spelar ingen roll hur många ggr jag kollat på hur man ska skicka varorna och vad det är för skillnad...
Många undringar finns det...
Yes man betalar avgift för det man säljer och även det man inte säljer. Man betalar för varje auktion man lägger upp.
Här kan man läsa exakt hur man gör:
http://www.tradera.com/help/SellHub.aspx?NodeID=4512
Hoppas det hjälper - annars så fråga på och jag hjälper Er
Men kostar det att sätta ut att auktionen börjar på tex 50 kr istället för 1 kr?
Svar: JA
Försäljningspris Provision 1-3 kr Gratis 4-200 kr 3 kr + 7,5% av försäljningspriset 201-1000 kr 18 kr + 4% på del av försäljningspriset som överstiger 200 kr 1001-3499 kr 50 kr + 2% på del av försäljningspriset som överstiger 1000 kr 3500 kr och uppåt 100 kr
Nu har jag sålt min första vara men undrar nu hur man betalar till Tradera? Får man något på mail eller ska man hålla koll på det själv?
Du kommer få en anvisning via mail från dom när din faktura har skapats, tror det var minst 50 kr som man måste vara uppe i innan man får fakturan och om man inte kommer upp i den summan får man fakturan hur som helst efter 3 månader.
Du kan jätteenkelt gå in själv o kolla.
Gör såhär
- Du loggar in.
- Klicka på "mitt tradera" högst upp
Där kan du dra i rullningslistan för att se allting på sidan. (kanske ser du allt ändå men jag gör inte det med min bärbara dator)
- Mitt konto kategorin där kan du klicka på "fakturor & avgifter" för att se allt.
Du har ju även fler kategorier som du ser. Bara klicka på undermenyerna för att kika
Lycka Till.
Ska själv komma ut med massa brevpappers auktioner i morgon.