Inlägg från: Liljekonvaljblomman |Visa alla inlägg
  • Liljekonvaljblomman

Hur säljer man på Tradera?

Köper en del på Tradera men vill gärna sälja oxå men hur gör man? Har läst och läst men fattar inte riktigt...

Vad kostar det och är det något annat man ska tänka på?

• Svar på tråden Hur säljer man på Tradera?
  • Liljekonvaljblomman
    Himmelsblå skrev 2010-06-07 21:08:49 följande:
    Man lägger in en annons helt enkelt. Det kostar lite beroende på vad du säljer varan för, du får en räkning när det hela är klart.
    Du behöver nog inte tänka på så mycket i övrigt jag har sålt några saker där och det gick väldigt smidigt.
    Viktigt att lämna omdöme efteråt men det vet du ju redan eftersom du köpt saker tidigare.
    Betalar man per sak man säljer? Är ju inte så kul med en avgift om man bara säljer för 1 kr?
  • Liljekonvaljblomman

Puffar lite...

Står att om man vill ha ett res.pris så kostar det 25 kr extra, då kan det ju inte gå ihop sig om man vill ha res.pris som tex 10 kr på ett paket servetter?

Hjälp mig att förstå...

• Liljekonvaljblomman

Men kostar det att sätta ut att auktionen börjar på tex 50 kr istället för 1 kr?

• Liljekonvaljblomman
    tillit71 skrev 2010-06-09 21:58:35 följande:
    Svar: JA

Försäljningspris Provision 1-3 kr Gratis 4-200 kr 3 kr + 7,5% av försäljningspriset 201-1000 kr 18 kr + 4% på del av försäljningspriset som överstiger 200 kr 1001-3499 kr 50 kr + 2% på del av försäljningspriset som överstiger 1000 kr 3500 kr och uppåt 100 kr
    TACK
  • Liljekonvaljblomman

Nu har jag sålt min första vara men undrar nu hur man betalar till Tradera? Får man något på mail eller ska man hålla koll på det själv?

Svar på tråden Hur säljer man på Tradera?