• Kurreburre

Sökes - Unika familjer!

Patientföreningen Barnlängtan söker 5-10 familjer som skulle vilja ställa upp med en bild och text på max 300 tecken om er speciella/unika familj.

Det är till för att ge andra hopp om en familj som kan bestå av två personer, du och dina barn eller du och dina husdjur. Materialet kommer att användas som vykort i Fertility Europes monter under ESHRE kongress (European Society of Human Reproduktion och embryologi) i Rom i juni.

Vill du vara med skicka ett mail till [email protected] senast 10 juni med ämnet "Special Families", glöm inte bifoga bild och att skriva under med förnamn och från vilket land vykortet kommer från.

Vill du inte skicka en bild på familjen går det lika bra med handavtryck, barnteckning eller annat kort.

Tack på förhand!

Plötsligt händer det! - mitthemochmintradgard.blogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 13:36
    Vi har fått deadlinen förlängt till den 17 juni! Så nu finns det lite mer tid för er att skriva ihop en liten text om er familj
  • Svar på tråden Sökes - Unika familjer!
  • Shaun the sheep

Vad är en unik familj då? Jag tycker vår familj är ganska vanlig nämligen, två barn, mamma och pappa. Vad måste man göra för att vara unik?

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Mrs Sara

Puffar tråden lite grann!

Håller på att skriva en liten berättelse om min familj nu

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • nevadita

undrar också vilken form av unik som syftas på...

varje familj är ju unik ?

framförallt vår ♥

*börjar klura på att skriva*

..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • KataStråf

Alla familjer är unika jue ♥ :)

• Kurreburre

Självklart är alla familjer unika och speciella! Men det finns några som är extra speciella och unika! Jag postade det här inlägget under kategorin Svårt att få barn/Ofrivillig barnlöshet, nu framgår kanske inte det riktigt när moderatorn har flyttat inlägget hit
    Barnlängtan är en patientförening för ofrivilligt barnlösa och sammarbetar med den Europeiska organisationen Fertility Europe, vi arbetar med alla frågor kring ofrivillig barnlöshet och fertilitetsfrågor.

Fertility Europe har en kampanj där vi ska göra de här vykorten och berätta om hur lång och svår vägen ibland kan vara till att bli en familj. Den familjen kan se ut på många olika sätt, provrörsbarn, adopterade barn, barn via donation eller surrogat, fosterbarn eller kanske blev det inga barn alls. Det e det som vi menar med unika/speciella familjer

• Kurreburre
    Mrs Sara skrev 2010-06-08 14:50:15 följande:

Puffar tråden lite grann!

Håller på att skriva en liten berättelse om min familj nu

Varje litet steg tar mig närmare målet
    Tack så jättemycket!

Vi behöver några fler så snälla hjälp oss hjälpa alla ofrivilligt barnlösa!
  • nevadita
    Kurreburre skrev 2010-06-08 23:04:37 följande:
    Självklart är alla familjer unika och speciella! Men det finns några som är extra speciella och unika! Jag postade det här inlägget under kategorin Svårt att få barn/Ofrivillig barnlöshet, nu framgår kanske inte det riktigt när moderatorn har flyttat inlägget hit
    Barnlängtan är en patientförening för ofrivilligt barnlösa och sammarbetar med den Europeiska organisationen Fertility Europe, vi arbetar med alla frågor kring ofrivillig barnlöshet och fertilitetsfrågor.

Fertility Europe har en kampanj där vi ska göra de här vykorten och berätta om hur lång och svår vägen ibland kan vara till att bli en familj. Den familjen kan se ut på många olika sätt, provrörsbarn, adopterade barn, barn via donation eller surrogat, fosterbarn eller kanske blev det inga barn alls. Det e det som vi menar med unika/speciella familjer
    aha, ja då var det ju bra att du förklarade,!! Så dumt när de flyttar trådar!!!

Visste inte ens att IRIS bytt namn *skäms lite*
  • Kurreburre
    nevadita skrev 2010-06-09 14:11:26 följande:
    aha, ja då var det ju bra att du förklarade,!! Så dumt när de flyttar trådar!!!

Visste inte ens att IRIS bytt namn *skäms lite*
    ..•:*¨¨*:•..♥..Krumelura..♥..•:*¨¨*:•. .
    Ingen fara! Sånt som händer Solig
    Kika gärna in på vår nya hemsida www.barnlangtan.com. Ny logga och allt Skrattande
  • nevadita
    Kurreburre skrev 2010-06-10 10:39:00 följande:
    Ingen fara! Sånt som händer Solig
    Kika gärna in på vår nya hemsida www.barnlangtan.com. Ny logga och allt Skrattande
    ja jag har varit inne o rotat lite
    ...kan dock inte få mitt "hjärnsläpp" att släppa ang att skriva ihop nåt om vår fina IVF-familj... fastnar hela tiden på första raden: vårt mirakel är här

kram
  • hinderbana
    nevadita skrev 2010-06-10 11:58:50 följande:
    ja jag har varit inne o rotat lite
    ...kan dock inte få mitt "hjärnsläpp" att släppa ang att skriva ihop nåt om vår fina IVF-familj... fastnar hela tiden på första raden: vårt mirakel är här ♥

kram
    ..•:*¨¨*:•..♥..Krumelura..♥..•:*¨¨*:•. .
    Tycker du kommer långt med den meningen vännen!! Kram
  • nevadita
    hinderbana skrev 2010-06-10 16:49:18 följande:
  • Kurreburre
    hinderbana skrev 2010-06-10 16:49:18 följande:
    Jag håller med! Det är en jättebra start Nevadita Jag vet det är inte helt enkelt att skriva ner saker på "beställning". Men jag håller tummarna för att det lossnar

Jag sitter själv och gruvar på en annonstext som ska va klar och skickas in till Almedalsveckan som ska presentera och locka folk till våra föreläsningar. Om ni har vägarna förbi Gotland v. 27 så är Barnlängtan där och visar upp oss och pratar med alla politiker för vår sak!
  • nevadita
    far skrev 2010-06-11 13:00:44 följande:
    Jag har sett en dokumentär om massor med kvinnor som verkligen kan kallas "ofrivilligt barnlösa", men det var nog inte dem du syftade på.... Skicka dem en tankeBaby

www.aftonbladet.se/nyheter/article1546556.ab
    ursäkta mig men varför detta inlägg?
    Jag förstår inte riktigt?

Jag tänker alltid på de som är mindre lyckligt lottade än vad jag är.
    Önskar att det fanns lite mer empati i världen och att inte så mycket styrdes av pengar och makt.
    Tyvärr ser alltför många bara till sin egna intressen och struntar i de som far illa längs vägen.

Men det har väl ingenting med denna tråden att göra....
Svar på tråden Sökes - Unika familjer!