• lokisse

Jag vet inte om jag klarar av att leva med honom mer=(..

varför tror man att nagon ska ändra sig bara pang för att man fatt barn?

Difficile est saturam non scribere
  • lokisse
    MadeleineW skrev 2010-06-07 22:36:46 följande:
    Ja det kan man ju fråga sig hörre duObestämd
    Menade bara att han kanske skulle förstå mig mer, förstå att det är lättast om man hjälper till. Skulle han helt ändra på sig så är det ju inte samma person jag älskar.
    Men när jag beskrev situationen såpass lite så är det heller inte lätt att förstå..
    det är bara en sa klasisk grej.
    -han borde ju fatta nu när vi har fat barn att han maste ändra pa sig, och liknade hör man nästan dagligen.
    (jag tror att mäniskor kan ändra sig inte tu tal om saken men att det maste ske pa den som ska ändras vilkor.)
  • lokisse
    MadeleineW skrev 2010-06-07 22:48:57 följande:
    Tro mig! Jag vet! Därför försöker vi att prata om det, prata om våra brister, lyssna på vad den tycker o.s.v på familjeterapi. Tyvärr blir det prat om mina brister som jag försöker göra nått, medan han anser att han inte har några.. Heh.. ja... Så ja, det tar som stopp där.
    far ni inte hjälp att komma vidare sa har ni inte nagon bra terpeft.
    hon /han borde kunna länka in samtalet även pa hans brister och bort fran att tala enbart om dina. tala med eran terapeft om saken och säg att det inte käns bra och att du skulle vilja reda ut mer än bara dina problem om det inte ger bätring byt terapie
  • lokisse
    MadeleineW skrev 2010-06-09 09:00:16 följande:
    Ja.. jag får försöka säga det. Men just på samtalen blir jag så henskt irriterad även på henne.. Men kan vara för att vi bara pratar om problem, känns inte som det blir så mycket "försöka lösa problemet prat".. jaja.. Men jag får nog prata med terapeuten antar jag.
    ta det med enbart henne. ring och be om en egen tid där din man inte är med.
Svar på tråden Jag vet inte om jag klarar av att leva med honom mer=(..