Torris
Hej,
min flicka är torr i huden och därför river och kliar hon sig. Någon som har bra tips om hur jag kan hjälpa henne. Har provat Miniderm och liknande krämer. Hur ofta smörjer ni in era barn?
Hej,
min flicka är torr i huden och därför river och kliar hon sig. Någon som har bra tips om hur jag kan hjälpa henne. Har provat Miniderm och liknande krämer. Hur ofta smörjer ni in era barn?
Tack för alla svar.
Vi fick också veta att det är vanligt att adoptivbarn är torra. När jag har läst om torr hud står det ofta att stress påverkar negativt och tänk den inre stress som uppstår i ett barn när de byter miljö och kommer till oss. Och den där första torrheten som fanns över hela kroppen på min flicka har försvunnit., men kvar är hennes sk Atopiskt eksem - böjveckseksem och för att dämpa besvären av dessa är det viktigt att hon inte blir torr i huden. Just nu smörjer vi med Scholls Fotkräm med bra resultat, men jag upplever att huden blir "imun" efter ett tag med en specifik kräm.
Varken hudläkare eller apotek har rekomenderat oss att prova kräm uten mineraloljor, men det SKA vi göra. Mandelolja ska inhandlas. Varje gång jag frågar på apoteket rekommenderar de Miniderm och vi har testat den men gillade den inte alls.
Har någon provat dermasilk (ett specialbehandlat silke)?