Inlägg från: sgt pepper |Visa alla inlägg
  • sgt pepper

Torris

Oj jag är nog den enda som tycker att miniderm fungerar. Vår dotter fick fnasig och prickig hud på vissa ställen för några månader sen, har aldrig förut haft några problem. Men efter att ha kört med miniderm morgon och kväll + babyolja i vattnet så är hon fin igen. För något år sedan så rekommenderade vår bvc sköterska Wileda (tror att det stavas så), vår dotter fick utslag på hela kroppen. Vår BVC sköterska sa att det var mycket ovanligt. Så det är nog bara att prova sig fram :).
    Tackar också för alla tips här.

• sgt pepper

Kom på att jag gärna (även om det inte är min tråd) tar emot tips på vad man ka göra förr torr hud i hårbotten. Vår dotter har afrohår. Sprayar med vatten och olivolja, men tycker ändå att hon ibland är torr och river och kliar.

• sgt pepper

Tack för tipset Ethi - ska kolla nästa gång vi är på bvc om det kan vara svamp, det är mest på vissa ställen i hårbotten.
    Jag  är allergisk mot tvättmedel och måste använda tvättsåpa, så så klart blir det automatiskt att vi inte utsätter vår dotter för det heller. Alltid lika kul att sova i reselakan på semestern Flört.

• sgt pepper

Till Ethi
    Tack igen. Vet en tjej som fick raka av sig håret, vore så trist när det blivit så långt nu. Men välbefinnandet får ju så klart gå först. Ska maila med vår bvc sköterska - hon är en ängel så jag hoppas att det inte ska vara något problem att få testa om det är svamp. Precis som du skrev så tycker jag att det blir lite bättre efter att ha oljat in hårbotten, men tycker ändå att hon river sig i hårbotten särskilt på natten.

Svar på tråden Torris