hanna elise skrev 2010-06-09 08:18:53 följande:
käderna är större nu än förr. Iaf om man handlar på affärer som Lindex, HM, Kappahl osv. Förr var en S på de butikerna en 34/36 nu motsvarar S en 36/38.
pyjamasen köpte jag på H&M, ångrar nu att jag inte tog en XS för S är lite stort för mig...Men tänkte att dom är nog bara stora i stl när jag fick på mig en S. Byxorna tappar jag om jag går ner lite till, t-shirten är lite stor fluffig så som en pyjamaströja ska vara.
Jackan köpte jag på MQ i stl S. Vet inte ifall dom är stora i stl eller normala? Av märket sunshine.
Var även inne på vero moda och provade jackor och kunde ha alla i stl S.
jag köpte en kofta också som är i stl S och min vän som var med fick ta en i stl L. Hon har annars stl 40/42, så den borde väl vara i normalstl då?
Just nu har jag ingen koll alls på vad min "ordinarie" stl är, men kanske det är S då.
Även om jag själv tycker att jag ser ut kroppsmässigt som en M. Men kurvorna kanske gör att man ser större ut?
Jag är bredaxlad och har breda höfter samt lite mage kvar efter 2 barn...den lär ju aldrig försvinna utan op om inte huden tänkt dra ihop sig självt.