• Anonym

Jag känner mig så fet! Är man stor med dessa mått?

jag håller på att viktminska men känner mig som en stor kossa. Känns som att jag aldrig blir nöjd. vart jag än ser på mig så ser jag fet ut i mina ögon...

Så därför tänkte jag fråga er ifall man räknas som tjock med dessa mått?

Midja: 75 cm
    Tjockaste delen på lår: 55 cm
    rumpa: 99 cm

Jag har en kurvig kropp och det kommer jag aldrig ifrån, om jag så skulle gå ner 10 kg till...

Vad har ni andra för mått och vad väger ni på ett ungefär?

• Svar på tråden Jag känner mig så fet! Är man stor med dessa mått?
  • Anonym (Stor)

Innan jag blev gravid var jag rätt liten, vägde runt 54 kg och är 162 cm lång. Helt normal i storlek.

Nu har jag fött mitt barn och väger idag 61 kg. Mina mått har ökat en hel del, känner t.ex. av mina lår mot varandra när jag går vilket jag aldrig tidigare gjort så det tär på mig. Magen är fladdrig och betydligt bredare och tjockare. Jag har "handtag" på sidorna.

Midja: ca 73-74 cm. (Tidigare runt 65-67 cm)
    Höft: 90 cm
    Rumpa: 101 cm
    Lår: 59 cm

Folk tycker fortfarande att jag är smal (men jag vet att jag är betydligt större än jag var tidigare) så då lär du vara ännu smalare än mig ;) 

• Anonym

men jag är kortare än dig, vilket borde göra att jag ser större ut än dig...

när jag började viktminska så hade jag satt som mål på dessa mått som jag har idag men jag är inte alls nöjd, Jag är inte smal!
    Känner mig stor som ett hus och det känns som att jag blir uttittad på stan...

Jag väger mig inte så vet ingen vikt...tror inte jag vill veta heller.

• 010306

Jag har annan kroppsform med liten rumpa & ganska "rak" men är ett par cm från mitt mål nu med mina 60 kg , ska ner till 55..är 166 cm
    midja: 71 cm ( brukar ha 68 annars)
    rumpa: 90 cm har samma mått på höften ( brukar ha 88 cm)
    Lår: 49 cm

Tror jag ses som smal .. inte hört annat :P har S / 36 på kläder & 27 i jeans. Bilder i galleriet oxå

• Hyppolite

TS, var nöjd.

Du har bra mått och du är varken fet eller överviktig. Det är snyggast att ha lite former.

• Anonym
    Hyppolite skrev 2010-06-08 09:09:23 följande:
    TS, var nöjd.

Du har bra mått och du är varken fet eller överviktig. Det är snyggast att ha lite former.
    jovisst är det fint med former men inte så HÄR mycket
    Blir ärligt talad ledsen när jag ser hur stor jag ser ut i spegeln...

5 cm mindre på midja, lår och rumpa så tror jag att jag skulle se rätt okej ut.
    Väger mig ju inte heller så vet inte vad vikten ligger på, men går efter måtten istället och kläderna. Har bara köpt kläder i stl S denna veckan och det har blivit både pyjamas, underkläder, BH:ar, en jacka, kofta och andra tröjor. Men det känns som ren inbillning. Fick jag verkligen på mig en S eller skulle jag kanske tagit en M istället. Har inte vägt så här lite på flera år så kanske hjärnan luras lite?
    Men det känns inte som att jag är en stl S när jag tittar i spegeln, eller är kläderna större i stl nu än förr?
  • hanna elise

käderna är större nu än förr. Iaf om man handlar på affärer som Lindex, HM, Kappahl osv. Förr var en S på de butikerna en 34/36 nu motsvarar S en 36/38.

• Anonym
    hanna elise skrev 2010-06-09 08:18:53 följande:
    käderna är större nu än förr. Iaf om man handlar på affärer som Lindex, HM, Kappahl osv. Förr var en S på de butikerna en 34/36 nu motsvarar S en 36/38.
    pyjamasen köpte jag på H&M, ångrar nu att jag inte tog en XS för S är lite stort för mig...Men tänkte att dom är nog bara stora i stl när jag fick på mig en S. Byxorna tappar jag om jag går ner lite till, t-shirten är lite stor fluffig så som en pyjamaströja ska vara.

Jackan köpte jag på MQ i stl S. Vet inte ifall dom är stora i stl eller normala? Av märket sunshine.
    Var även inne på vero moda och provade jackor och kunde ha alla i stl S.

jag köpte en kofta också som är i stl S och min vän som var med fick ta en i stl L. Hon har annars stl 40/42, så den borde väl vara i normalstl då?

Just nu har jag ingen koll alls på vad min "ordinarie" stl är, men kanske det är S då.
    Även om jag själv tycker att jag ser ut kroppsmässigt som en M. Men kurvorna kanske gör att man ser större ut?
    Jag är bredaxlad och har breda höfter samt lite mage kvar efter 2 barn...den lär ju aldrig försvinna utan op om inte huden tänkt dra ihop sig självt.
  • Anonyhm

"Är jag stor, kläder i minsta storleken trillar av mig" Kom igen. 

• Anonym

Ha, du har samma mått som mig, men jag handlar L.

Svar på tråden Jag känner mig så fet! Är man stor med dessa mått?