OK, här kommer mina maglägestips:
På diskbänken framför vattenstrålen.
På köksbordet när du läser tidningen.
På soffbordet.
I soffan med något spännande framför sig.
På sängen när du sorterar tvätt.
På badkarsbotten med lite lite varmt vatten (se till att själva badkaret är varmt också).
På skrivbordet framför datorn.
På golvet; här finns en massa man kan hitta på:
Lägg dig själv på mage framför och laga mat (sambon skötte en hel del matlagning på detta vis när han var föräldraledig).
Sätt dig bakom henne och placera dina händer under hennes fotsulor, pressa fram ett ben i taget (som en groda om du fattar), se till att något spännande finns framför.
Rulla ut en stor bit aluminiumfolie och lägg henne på, det låter spännande, känns annorlunda och kan fungera som en spegel.
Överhuvudtaget kan man tänka på att göra allt som är möjligt att göra på golvet och på mage. Om hon blir frustrerad behöver du inte ta upp henne med en gång, utan se vad som händer om du väntar liiiiite längre. Fortsätter hon gnälla eller verka missnöjd, byt aktivitet, men fortsätt på mage.
Tomma kartonger och saker man kan vara under eller i kan också vara spännande. Vi gjorde en liten koja under en fotpall med en filt ovanpå. Köksskåp som går ända ner till golvet kan man placera saker i som inte är farliga och det kan också vara spännande.
Jag tycker inte att du behöver oroa dig, däremot tror jag att det är bra för både den fysiska och mentala utvecklingen att barn för röra sig så fritt som möjligt och på mage. Lycka till!