8 månader snart, vänder sig inte - kryper inte
Nej nej jag tycker verkligen inte du ska vara oroad :) Min son var 9 månader när han började åla, sedan gick det 1-2 veckor så började han från sittande dra sig fram (halvkrypa) Nu vid 10 månader "kryper" han men inte vanlig krypstil utan med ett ben bakom sig...
Min son vände sig första gången vid 4 månader sedan inte en enda gång framtills 6½ månad och då var det inte heller direkt ofta. Men det var inte för han inte kunde utan för jag har en VÄLDIGT lat son. Han gör inget han inte måste. Så kanske där skon klämmer för din lilla flicka också hon har ingen lust ;)
För vi har blivit mega förvånade varje gång han lärt sig något nytt, för det har hänt över 1 natt ALLT. Ville inte sitta, kom över en natt, stå, kom över en natt. Gå med stöd över 1 natt. hehe så har det varit hela tiden. :) Så nu har jag insett att vara orolig för att min son är seg o sen är ingen idé för han är LAT o försiktig ;P
Men som många brukar säga en del är före med talet, och min son började med sitt första ord som 6 månader gammal nu som 10 månader kan han ca 10 ord. Så han kanske är snabb där vad vet jag :)
Men oroa dig inte!