Inlägg från: Natali84 |Visa alla inlägg
  • Natali84

8 månader snart, vänder sig inte - kryper inte

Hej det är så olika. 6 mån är ungt än. Min dotter drog sig upp vid 9 mån hon kunde krypa vid 7 mån.Tog hjälp av möbler.
    Satt sent vid ett år helt utan hjälp.
    Men ett dåligt ex då hon har handikapp och är utvecklingsstörd. Min bror son är normal han är 5 mån kan sitta drar sig inte upp men står upp om man tar han i hans hand och kryper inte.
    En annan brors dotter hon kunde inte krypa inte dra sig upp när hon var 12 mån plösligt en dag när hon var 13 mån så började hon gå.

• Natali84

Har dåliga och bra erfarenheter om det. Min dotter som i dag sitter i rullstol och är utv störd kunde stå mot möbler när hon var 7 mån. Min brors friska tjej låg på golvet o kunde inte vända sig och krypa som 10 mån,. När hon var 13 mån sprang hon.

23/10,07-Nicole , 22/3,10- Antares , 17/11,11-Sophie
  • Natali84
    emilial skrev 2012-02-13 19:57:18 följande:
    Hur märkte ni att nåt var fel då?
    Hon böjade aldrig att gå. De sa att hon var bara sen . Efter hon var 2 år gjorde dom en bättre undersökning och hon fick diagnas utvecklingsstörd. Idag finns fler diagnaser på henne.
  • Natali84
    emilial skrev 2012-02-13 23:16:13 följande:
    Men kan hon stå själv idag? Följde hon allt annat hon skulle kunna när hon var runt 6månader?
    Hon kan stå med hjälp av mig. Hon kan inte gå själv. Hon slutade utvecklas vid 6-7mån. Allt gick bra hon vände sig stog upp själv mot möbler och kunde krypa samt sitta själv. ingen misstanke fanns alls. tills hon närmade sig 2 och de sa hon var sen. Sen från det ändrade dom och hon fick diagnas. Hon har lärt sig få saker sen dess hon har i stort sätt stannat på den nivån
Svar på tråden 8 månader snart, vänder sig inte - kryper inte