• piggelinis

Fraktur på svanskotan

Någon som har erfarenhet av detta?

Jag fick barn för 1,5 år sedan och fick troligen då en fraktur på svanskotan. Fick inte veta det då, men hade väldigt ont i just svanskotan en lång period efter förlossningen. Nu har jag efter idrottande slagit upp skadan igen och har sååå ont! Ska träffa läkare i morgon.

Någon som vet vad jag specifikt ska undvika? Jag vilar mkt såklart, och försöker avlasta när jag sitter och ligger. Men kan jag promenera? Det gör inte jätteont när jag går, och många anser ju att "aktiv vila" är det bästa för att få igång blodtillförsel och så. Vill tillbaka till idrotten snabbt!!

• Svar på tråden Fraktur på svanskotan
  • piggelinis

Faktum är att det faktiskt gör minst ont när jag står upp. Direkt blir jag såklart sugen på att baka och fixa lite annat som ändå måste göras. ;)

Frestar det på svanskotan att stå och gå lite grann? Eller bör man ligga helt stilla? Någon som vet??

• nevadita
    piggelinis skrev 2010-06-08 11:23:38 följande:
    Faktum är att det faktiskt gör minst ont när jag står upp. Direkt blir jag såklart sugen på att baka och fixa lite annat som ändå måste göras. ;)

Frestar det på svanskotan att stå och gå lite grann? Eller bör man ligga helt stilla? Någon som vet??
    ingen aning men puffar tråden lite...
    misstänker att min svanskota fick ett brott vid min förlossning i december
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • josen 1

jag fick en pricka i bäckenbenet, svanskotan för snart tre år sedan..
    fick rådet att så snabbt som möjligt börja leva som vanligt igen och undvika så lite som möjligt. jag promenerade så mycket jag klarade och försökte göra allt som vanligt och det gick bra ;)

• piggelinis
    josen 1 skrev 2010-06-10 22:26:02 följande:
    jag fick en pricka i bäckenbenet, svanskotan för snart tre år sedan..
    fick rådet att så snabbt som möjligt börja leva som vanligt igen och undvika så lite som möjligt. jag promenerade så mycket jag klarade och försökte göra allt som vanligt och det gick bra ;)
    Det låter ju bra, då fortsätter jag hålla igång så mycket jag kan. :)

Jag börjar själv tvivla på om mitt onda faktiskt hade med det här gamla att göra, för det här var den mest "ologiska" skadan jag har haft någonsin. Det jag har hört från folk som har haft ont i svanskotan är att de har haft ont jättelänge. Själv hade jag svinont i två dagar, fick t.o.m. sjukskriva mig - att gå till jobbet var inte att tänka på! Sen gick det över lika fort som det kom (d.v.s. på en dag)!

Nu har det varit helt bra i tre dagar, det funkar att jogga och cykla. I morgon ska jag testa att spela igen, och se hur det går. Jag fattar ingenting!
Svar på tråden Fraktur på svanskotan