• sataya

Färga håret på 6-7 åring?

jag började färga håret då jag var typ 9 år eller så.. minns även en gång då jag gjorde det men då var jag nog 12 år och min syster som är 8år yngre såg detta och ville med.. mamma hade en mousse som skulle gå ur efter 3tvättar vilket det dock inte gjorde... syrran blev orange hårig och var det i något år...

men jag tycker inte man ska varken tona eller färga håret på sådana barn då kan man ta sprayfärg som går ut direkt då man tvättar håret om de ska ha till något speciellt tillfälle...

• sataya
    TattooMamma skrev 2010-06-08 12:16:55 följande:
    Herregud, jag gör det ju inte för att förstöra för barnen...

Som jag skrev så är det inte den vanliga permanentvätskan.

Så ni tycker att jag inte alls ska lyssna på vad barnen vill?
    Då vill jag gärna ha argument till 7-8 åringen varför han inte får, som "alla andra" får.
    Många i hans skola färgar(tonar) håret framförallt nu till skolavslutningen...
    alla andra får ju inte det tycker jag är argument nog:)
  • sataya
    Lilly mama skrev 2010-06-08 12:34:18 följande:
    En lite OT reflektion: Gud vad barn blir stora fort nu för tiden... Jag visste inte ens man kunde färga håret när jag var 7-8 år. Ändå hade jag ju sett min mamma göra det över badkaret, men kopplade inte att mitt hår också gick att färga... Kanske var jag lite efter, eller så var vi mer barnsliga då (i början av 80-talet, om nu någon undrade).
    nej jag håller med dig.. barn blir för stora för fort nu...
    har bråkat lite lätt med maken om barn och mobil och då är vår dotter ändast 2½år! han tycker hon ska få tidigt typ 7-9år för hennes kusiner har fått nu (yngsta är 6) jag tycker det är hemskt! jag tycker då hon är 12-13 kan hon få en som hon har då hon går bort...
    och skulle det absolut behövas innan så har vi telefoner som hon kan låna!
  • sataya
    felia67 skrev 2010-06-08 21:27:39 följande:
    Tona håret - big deal det försvinner ju. Precis som barn tycker att det är roligt med prova olika kläder (mer eller mindre tokiga) kan de ju vilja prova lite färg på håret. Skulle vara roligt att höra vad ni tycker om hål i öronen, när är det lämpligt?
    jag tog hål i öronen vid 9års ålder då jag började färga håret med men jag har haft mycket besvär så mina barn kommer att få vänta...
  • sataya

alltså jag var 14 då jag hade rosa hår, lila hår ja allt möjligt... och det var färg från blue fox och det gick inte bort efter några tvättar...

jag skulle inte vilja att mina barn färgade(tonade call it what you want) håret för det ser inte bra ut... jag ångrar att jag färgat mitt hår så mycket för jag kommer aldrig orka med att få tillbaka min färg utan nu sitter jag fast i att bleka det eller så för annars ser det så dassigt ut och jag vill inte att min dotter ska förstöra sitt hår så... och jag har både färgat, tonat, blekt ja allt man kan.. jag har även rakat av mig allt hår 2ggr pga för mycket färgning/toning som förstört håret...

Svar på tråden Färga håret på 6-7 åring?