Inlägg från: Jezamine |Visa alla inlägg
  • Jezamine

Färga håret på 6-7 åring?

Mina barn fick inte ha färg i håret i den åldern.

Avstängd tills vidare
  • Jezamine
    TattooMamma skrev 2010-06-08 12:07:18 följande:
    Nu hade ju jag tänkt toning, som går ur. Inte färg.
    Och toning i nån rolig färg tex blå, röd, rosa...
    Och inte hela håret vill jag inte heller...

Mormor till barnen är frisör så hon vet ju vilka färger som är mer "skadliga" äe andra.
    Dottern har redan permanentat håret två gånger..
    Men varför frågar du ens efter andras åsikter isf?
    Avstängd tills vidare
  • Jezamine
    TattooMamma skrev 2010-06-08 12:11:17 följande:
    Ja, jag undrar när det anses ok att färga, tona håret på barn, vilken ålder.
    Jag har inte bestämt nått än, sa bara att jag ISÅFALL tänkt tona...
    ""Mormor till barnen är frisör så hon vet ju vilka färger som är mer "skadliga" äe andra.""
    Ja men varför frågar du inte barnens mormor som är frisör?
    Avstängd tills vidare
  • Jezamine
    TattooMamma skrev 2010-06-08 12:16:55 följande:
    Herregud, jag gör det ju inte för att förstöra för barnen...

Som jag skrev så är det inte den vanliga permanentvätskan.

Så ni tycker att jag inte alls ska lyssna på vad barnen vill?
    Då vill jag gärna ha argument till 7-8 åringen varför han inte får, som "alla andra" får.
    Många i hans skola färgar(tonar) håret framförallt nu till skolavslutningen...
    Då vill jag gärna ha argument till 7-8 åringen varför han inte får, som "alla andra" får.
    Det är jag som förälder som bestämmer så enkelt är det.Det vet varje förälder med sunt förnuft.
    Att sedan många barn i skolan VILL färga.Det ger jag tusan i.
    Avstängd tills vidare
  • Jezamine
    Hyppolite skrev 2010-06-08 19:25:05 följande:

Permanent och färg?

Det är erbarmligt. Jag blir så förfärad över att det finns sådana här föräldrar.

Det är så man baxnar när man läser detta.När mina tjejer började högstadiet så tonade de första gången sitt hår.Skulle väl aldrig drömt om att sätta ens en toning i håret på en 3 åring som jag såg någon gjort.
    Avstängd tills vidare
  • Jezamine

Det är inte snyggt på en 3 åring.Låt dessa barn vara barn.Strumtsamma om barnet villha rosa el vad det nu är. Det är JAG SOM FÖRÄLDER SOM BESTÄMMER.

Avstängd tills vidare
  • Jezamine

Ni som tonar håret på små barn.Är det uppmärksamhet på er själva ni söker få genom barnen? Uppmärksamhet ni saknar men ej fått?

Avstängd tills vidare
  • Jezamine
    Utlandssvensk skrev 2010-06-09 12:39:38 följande:

Har ni tänkt pâ att anorexi och sânt ocksâ börjar allt tidigare i âldrarna...? Varför inte lâta barnen vara barn och visa dem hur fantastiskt vackra de är 'rent naturligt' (som jag skrev i mitt tidigare inlägg). Tycker det är sâ trâkigt (för barnen!) med föräldrar som inte tänker längre pâ vad det kan ha för konsekvenser att börja sâ tidigt med att 'förbättra' barnens utseende med smink, hârfärg osv.

Mycket klokt skrivet.
    Avstängd tills vidare
Svar på tråden Färga håret på 6-7 åring?