• KataStråf

Hur träffades du och din partner? Blev det kärlek direkt?

Visst är det kul att läsa om andras lycka! Själv sitter jag och är helt upp över öronen förälskad i min kille. Jag känner något som jag inte trodde var möjligt. Det spritter i hela mig, fjärilarna trängs och det känns som om jag skulle kunna skrika av glädje... Jag tror bestämt att jag är KÄR, kär som jag aldrig tidigare varit, och lycklig över att känna mig uppskattad av den som säger sig vara min ♥. Aldrig trodde jag att han skulle ha en sådan stor betydelse - den dagen då han skrev till mig på vilda webbens chatt. Aldrig trodde jag att jag skulle falla för någon som bodde långt ut i skogen. Han stöttade mig när jag blev tillsammans med exet och stöttade mig genom det förhållandet jag hade med honom. Han fanns där troget hela tiden. Lyssnade, kom med råd och tips, tröstade mig varje gång exet behandlade mig illa. Denne man som aldrig träffat mig, stöttade mig mer än någon annan vän gjorde... Mer än vad mina föräldrar gjorde hehe.

Självklart insåg jag vilken underbar kille som fanns bakom den andra skärmen, men jag såg nog inte allt. Jag insåg inte att han gjorde det för att han ville ha mig, att han varje kväll var ledsen för att jag inte insåg hur fel exet behandlade mig och hur väl han skulle vilja ta hand om mig.

Det tog två månader. Jag pratade mer med honom än exet. Jag gjorde till slut, slut, med exet. Och träffade mr nätkontakt. Det slog blixtar direkt :). Och nu är jag lyckligare än någonsin. Tänk att man kan vara så trög! Tänk om jag väntat lite till och han hade försvunnit??? UUUSCH :). Jag skulle inte kunna föreställa mig en bättre man! Han är allt jag vill ha! ♥

Hur träffades du och din partner? Var det kärlek direkt? Om ni träffades på nätet, chattade ni länge innan ni träffades? Dela med dig av din kärlekssaga :). För visst värmer det att tänka tillbaka på det första härliga mötena? Kom igen nu :) dela med dig. 

• Svar på tråden Hur träffades du och din partner? Blev det kärlek direkt?
  • 071001

På jobbet, mycket fester och after work, bla bla och så gick det som det gick.

• 1Barn

Hehehe, stora gratulationer till dig din trögis Så kul att höra om sånt här! Vissa människor har tur lycka till med din skogsmulle!

• Vargkvinnan

Vi träffades via en kontaktannons i tidningen som jag hade satt in. Hade nyss flyttat hemifrån och hade inte råd med dator (detta var 2004). Fick många skumma svar, men fastnade för hans svar. Det låg mycket humor bakom det och framförallt ingen desperation som hos många andra. Vi hördes första gången via SMS midsommarafton det året och sågs tre dagar senare. Tog ett tag innan romantiken slog ner, men vi kände en dragning till varandra ändå. Vilket var väl tur det. *ler* Nu är vi här sex år senare, gifta och väntar vårat första barn.

• crazy mom

Jag kom tillbaka till ny arbetsplats efter min mammaledighet och där var HAN-snyggomannen! En extra timmis som jag gärna ringde till när jag behövde extrapersonal. Vi blev kära första gången vi sågs men läget var lite komplicerat då jag fortfarande var i en relation med barnets pappa.

Efter ett år flyttade vi ihop, efter ytterligare ett köpte vi hus och efter några månader var jag gravid!!!  

Kärlekslycka är det bästa som finns!!!!!!!!!!!

• enlitenbitkaka

Vi träffades på en communitysida när jag var 19 och han 21. Pratade där, pratade i telefon, messade....han hälsade på mig. Inga sparks från min sida, men som tur var från hans. Vi höll kontakten men det dog ut mer och emr när jag gick in i ett förhållande. Förhållandet gick åt helvete efter några år men vi höll ihop och så en kväll kom ett sms. Det var Han, som bara ville kolla läget, se hur det var med mig. Han hade också flickvän då. Vi fortsatte messa, tillslut träffades vi igen och då bubblade alla känslor upp. Kärlek!

Tog ytterligare ett år efter det innan vi blev tillsammans pga olika omständigheter. Men nu är det VI 26 och 28. Älskar min prins!

• KataStråf

Leeeeer av att läsa era berättleser

• försök2

Hej

Jag var gift 12 år men under 2 år funderade på att skilja mig utan att våga
    en stormig äktenskap.När jag kom tillbaka till jobbet efter min mammaledigheten då blev jag förälskat i en man på jobbet.
    Kommer ihåg att jag tittade täpp som täpp till hans kontor och jag fattade inte varför jag tittade dit.
    sa till mig själv fy sluta titta dit han kommer att tro att jag är kär i honom. alltid när jag tittade ute på korridoren då såg jag honom(pinsamt) detta var helt omedvetet.
    sen på en kräftskiva med jobbet då var han där. Då började vi prata (detta efter 6 mån med tittande utan att prata med varandra) börja prata mer o mer..under tiden så skilde jag mig när jag ,märkte att jag började  få mer och mer känslor för detta man.
    Jag har aldrig känt så förr..inte ens för min föredetta man..helt otrolig..nu har vi varit tillsammans 9 månader och det känns fantastisk....har en bra relation,bråkar aldrig,han förtår mig helt otrolig...så käääär...visst är kärleken fantastisk
    lycka till här är min love histori!

• KataStråf
    försök2 skrev 2010-06-08 14:48:41 följande:
    Hej

Jag var gift 12 år men under 2 år funderade på att skilja mig utan att våga
    en stormig äktenskap.När jag kom tillbaka till jobbet efter min mammaledigheten då blev jag förälskat i en man på jobbet.
    Kommer ihåg att jag tittade täpp som täpp till hans kontor och jag fattade inte varför jag tittade dit.
    sa till mig själv fy sluta titta dit han kommer att tro att jag är kär i honom. alltid när jag tittade ute på korridoren då såg jag honom(pinsamt) detta var helt omedvetet.
    sen på en kräftskiva med jobbet då var han där. Då började vi prata (detta efter 6 mån med tittande utan att prata med varandra) börja prata mer o mer..under tiden så skilde jag mig när jag ,märkte att jag började  få mer och mer känslor för detta man.
    Jag har aldrig känt så förr..inte ens för min föredetta man..helt otrolig..nu har vi varit tillsammans 9 månader och det känns fantastisk....har en bra relation,bråkar aldrig,han förtår mig helt otrolig...så käääär...visst är kärleken fantastisk
    lycka till här är min love histori!
    Kul när man blir såååååå förälskad. En väldigt ovanlig upplevelse.... Har själv aldrig känt den förrän nu :p. Fantastiskt!
  • BeccyBoop

Jag och min make träffades för första gången när jag var 6 och han 9 år gammal. Inte nån direkt kärlek då.
    Jag började sedan i samma klass som hans syster och blev bästa vänner med henne. Sen... 11 år senare så uppstod tycke honom och mig emellan. Tog ytterligare 2 år innan vi vågade ta steget och bli ett par, men det är inget vi ångrar idag!
    Vi har nu varit ett par i snart 7 år, gifta 3 år och har ett barn tillsammans. Och är än i dag lika kär i honom som jag var i början av vårt förhållande. Om inte mer...?! Hjärta

Och hans syster och jag är fortfarande bästa vänner! 

It's something unpredictible, but in the end it's right
  • snappi81

Träffade min nuvarande man på krogen av alla ställen..  Det hela började med att nån sket full sliskig människa tyckte att det va helt okej att hångla upp mig medans jag stog på dansgolvet.. Blev både förvånad och fly förbannad först men efter ett tag så blev jag mer och mer intresserad av honom och det slutade med att vi gick hem till mig den kvällen, det hände aldrig nåt även om båda nog gärna ville.
    Fick under kvällen samtal reda på att han bodde ihop med en tjej som han va väldigt olycklig med och ville göra allt för att komma ur förhållandet, (jätte inspirerande och få veta att man va nån nödlösning för ett taskigt förhållande ) Men dan efter så vaknade jag av att han drog mig intill sig och viskade, "jag släpper dig aldrig". Sen den dan har vi varit oskiljaktiga och det är i sommar 6år sen det hände.

♥♥♥ Linus 070808 ♥♥♥ Lucas 090707 ♥♥♥
  • Boll86

Drar upp en gammal tråd men strunt samma, den behöver fyllas på med nya historier!

Jag hittade min killes myspace ( myspace.com/ericthek/music/songs ) av en slump när jag satt och surfade runt och lyssnade på hans låtar. Låter jävligt ostigt men jag tror att jag blev kär i honom där och då, utan att någonsin ha träffat honom.

Fick senare kontakt med honom på ett annat nätforum och försökte väl flirta upp honom lite men han svarade ganska oengagerat så jag gav upp. Träffade andra och tänkte väl inte så mycket mer på saken.

Sen fick jag syn på honom irl. Vi jobbade båda som volontärer på samma festival och jag stämplade in alla som skulle äta lunch. Plötsligt stod han där och jag kopplade inte vem han var förrän jag läste namnet på hans lunchbiljett. Jag fick tunghäfta och råstirrade på honom medan han åt, ingenting som han la märke till dock. Resten av hans sällskap uppmärksammade mitt stirrande men han verkade helt obrydd.

Nästa gång jag fick syn på honom stod han med sin gitarr och väntade på spårvagnen. Jag satt i en förbipasserande spårvagn och vred väl nacken ur led när jag fick syn på honom. Vet att inte alla håller med kanske men jag tycker att han är så himla, fantastiskt, underbart vacker. Han har dessutom klarrött hår vilket innebär att man snabbt får syn på honom i en grupp med människor. Fortsatte min spårvagnsresa hem till ett par kompisar där jag satte på hans låtar och låg på soffan och ylade av kärleksplågor.

Gick på en spelning med hans band senare samma sommar. Man kan tycka att mitt självförtroende borde ha varit i botten eftersom han gett mig noll respons på flera år men jag tänkte - skam den som ger sig! Drack mig lite småfull och gick fram och knackade honom på axeln efter spelningen. Möts av ett helt nollställt ansikte. Förklarar att vi har pratat lite på nätet och att jag verkligen gillar hans musik, att jag bara ville säga vilken bra spelning det var osv. Då! Då äntligen spricker han upp i sitt fantastiska leende med de mest underbara skrattgroparna som man kan tänka sig. Vi pratar hela kvällen/natten och några dagar senare går vi på vår första "date".

5.5 år senare väntar vi vårat första barn!

• Gladhannapanna

Vi träffades också på Vilda Webben, jag rejält bränd av ett ex och på väg att lägga ner allt dejtande, han inne på att hitta någon att dela livet med.

Skrev fram och tillbaka i några månader, han var mer intresserad än jag. Hade bestämt mig för att stänga mitt konto men det var ett par killar jag ville träffa först. Vi fikade en tisdag, bio på lördagen och sex på söndagen. Nu är det snart 13 år sedan, gifta, hus och två barn!

• Nandez

Träffade maken på Finlandsfärjan, varit gifta i många år. Det var kärlek vid första ögonkastet, han är min tvillingsjäl.

• MissMcQueen

Jag fick en sådan där "när du minst anar det"-upplevelse med kärleken. Glad

Jag köpte en bil, från en bilfirma och bilen fungerade inte som den skulle. Efter otaliga besök på firman och de inte kunde lokalisera felet på min bil vände jag mig till en annan återförsäljare av bilmärket. Dem hade inte tid att hjälpa mig, utan gav mig ett namn på en man som har en privat verkstad. Jag åkte till honom och där stod han. Det var väl inte direkt kärlek vid första ögonkastet, men definitivt intresse direkt! Han hittade felet och jag fick en hel bil och en man jag är så galet kär i!

Citatet "Don't find love, let love find you. That's why it's called falling in love because you don't force yourself to fall, you just fall." fick en helt ny mening! Hjärta

• sobrio88

Jag var inne på badoo men var väl inte ute efter nåt egentligen. Satt och tryckte bort en massa killar som hade skrivit nåt och sen kom han upp. Det första jag reagerade på var att han var från min ort och när jag kollade på bilden så var det precis min typ av kille. Eftersom jag inte betalade för badoo så blev det lite stalkervarning på mig för jag letade upp honom på fb . Där såg jag att vi hade gemensamma vänner så då tog jag mod till mig och skickade ett meddelande till honom. Vi smsade och ringde till varandra i några dagar och sen bestämde oss för att träffas. Det kändes klockrent från första stund och nu har vi varit tillsammans 4.5 år, är förlovade, har hus och två gemensamma barn (han har ett till sen innan)

Svar på tråden Hur träffades du och din partner? Blev det kärlek direkt?