• Powermum

Orolig mamma

Är orolig när mitt barn är hos sin pappa. Sonen är under året och vi har varannan vecka. Jag ammar inte. Det jag är orolig över är att pappan inte kan ta hand om sin ekonomi och att han ibland måste låna pengar för att ha råd till mat. Pengarna han får kan räcka ett tag. Har han pengar måste han alltid ha öl. Har han öl så dricker han öl varje dag. Visserligen blir han inte full men han ska väl inte dricka öl när han har sin son.

Har funderingar att prata med sociala och höra vad dem tycker att jag ska göra. Vill att sonen ska få va med sin pappa som det är nu.

Kan tyvärr inte prata med pappan om detta då han kan ha "hetsigt" humör och det jag säger lyssnar han inte på..

Tacksam för lite råd.

• Svar på tråden Orolig mamma
  • Lukasmamma

Hmm.. Jag förstår hur du känner och jag har känt likadant, dock när jag fortfarande bodde tillsammanns med min sons pappa, men då vågade jag knappt lämna sonen ensam med pappan.. Det är skit jobbigt! Jag kunde bara vara borta ett par timmar för att jag var så sjukt orolig för hur det gick för honom.. Jag tror att det kan vara bra att kontakta de sociala, nackdelen med det kan också vara att dom kanske tar det på väldigt stort allvar och med tanke på att det är ett så litet barn kanske dom inte vill att han ska bo hos sin pappa alls.. Man ska vara försiktig när det gäller socialen. Dom är jätte bra ibland när man verkligen behöver hjälp, men jag skulle i ditt fall tänka efter lite för det är så lätt hänt att dom tar det på stort allvar som sagt...
    Hoppas jag inte gjorde dig mer förvirrad nu ;)

• Powermum

Nej då du gjorde mig inte mera förvirrad. Vet hur sociala funkar. Dem kan vara riktigt snabba på att vända till saker.

Va och pratade med soc tillsammans med pappan för ett tag sen. Hade fått en anmälan. Ångrar  lite grann att jag inte berättade lite hur det var. Men då var det där att säger jag saker om honom så skulle han förmodligen börja skälla ut mig när vi kom till bilen och antagligen börja starta upp en rättegång vem som skulle ha sonen.

• Lukasmamma
    Powermum skrev 2010-06-09 10:51:51 följande:
    Nej då du gjorde mig inte mera förvirrad. Vet hur sociala funkar. Dem kan vara riktigt snabba på att vända till saker.

Va och pratade med soc tillsammans med pappan för ett tag sen. Hade fått en anmälan. Ångrar  lite grann att jag inte berättade lite hur det var. Men då var det där att säger jag saker om honom så skulle han förmodligen börja skälla ut mig när vi kom till bilen och antagligen börja starta upp en rättegång vem som skulle ha sonen.
    Hmm okej, men om så är fallet, varför inte kontakta dom igen? Jag känner ju honom inte men det låter ju inte som om att det är en bra levnadssituation för varken din son eller dig...
Svar på tråden Orolig mamma