• Jenniesmamma

Erfarenheter av sjukhussoppan mottages gärna:)

Hej!

Började med sjukhussoppan idag, den är god och det funkar jätte bra, förutom att jag känner mig lite hungrig. Nu skulle jag vilja veta lite hur det gått för andra som ätit den här soppan, gick ni ner nått, hur mycket i veckan, och hade ni mycket övervikt? För jag är inte överviktig, utan vill bara gå ner några kilon till, kommer den funka på mig?

Tacksam för svar!

Mvh Jeanette

• Svar på tråden Erfarenheter av sjukhussoppan mottages gärna:)
  • Jenniesmamma

en soppa som sahlgrenska har tagit fram, den renar kroppen och man går ner i vikt, allt mellan 3-7 kilo i veckan.

• La Lola

Hur tänker du äta när du slutat med denna soppan?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • hemlig02
    Jenniesmamma skrev 2010-06-08 17:10:21 följande:
    en soppa som sahlgrenska har tagit fram, den renar kroppen och man går ner i vikt, allt mellan 3-7 kilo i veckan.
    Aha?! Är det nåt man lagar själv? Har du recept på den i så fall?
  • Jenniesmamma

Soppan du kan äta hur mycket som helst. Inga calorier "bildas".
    Ju mer du äter desto smalare blir du!

INGREDIENSER 6 stora lökar 2 burkar tomater ½ stort kålhuvud... eller 1 kålrot 2 gröna paprikor 4 morötter 1 selleri rot... eller den gröna delen. 2 påsar löksoppa, spädes enl. anv. örtkryddor efter smak. Mitt tips: Tillsätt en buljontärning och lite chilipulver. Detta är avsett för 1 pers för 7 dag. SOPPAN KOSTAR c:a 70:- DAG 1: Ät olika frukter. Ej banan. Hur mycket soppa som helst. DAG 2: Ät olika grönsaker, hur mycket du vill. Råa eller kokta. Undvik ärter, bönor och säd. Soppa hur mycket du vill. DAG 3: Ät frukt och grönsaker + soppa. Ej bananer och potatis. DAG 4: Ät 5-8 bananer och drick 5-8 glas lättmjölk. Soppa förstås DAG 5: Ät 6 tomater och 200-340gr nötkött, samt minst 8 glas vatten, för vätskebalansen. Samt naturligtvis soppa. DAG 6: Ät nötkött och grönsaker, så mycket du vill + soppa. DAG 7: Ät och drick, mörkt ris, grönsaker, frukt, safter (utan socker), te eller kaffe under hela dagen, men glöm inte soppan.
  • Jenniesmamma

Som jag gör nu, äter inte onyttigt, har bara fastnat i min viknedgång, har legat på samma länge nu.

• hemlig02

Åh vad spännande! Tack så mycket!

• Jenniesmamma

Varsågod, den är faktikst god, vart riktigt imponerad:)

Men du kommer antagligen att behöva mer vatten, jag tycker att den vart lite tjock.

• La Lola
    Jenniesmamma skrev 2010-06-08 17:20:06 följande:

Som jag gör nu, äter inte onyttigt, har bara fastnat i min viknedgång, har legat på samma länge nu.

Ok.
    Jag tror ju inte att vikten håller sig borta med den där soppan då...Jag tror man går upp igen.

Tränar du något?
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Jenniesmamma

Nej men tänte testa iallafall, den är ju god, så det slinker ner bra:)

Tränar så mycket jag hinner, men promenader varje dag blir det iallafall, tyvärr är jag ensamstående och jobbar hela tiden nu, så hinns tyvärr inte med så mycket mer.

Jag höll vikten efter cambridgen, gick inte upp nånting, så hoppas på det den här gången också:)

Svar på tråden Erfarenheter av sjukhussoppan mottages gärna:)