• Björkpollen

No poo'are! Vilket balsam?

Ja, jag är inte så insatt som många av er, jag bara gör som ni säger. I några års tid nu har jag tvättat enkom med balsam. Länge var det enbart coop extras balsam. Sen bytte jag av lite med Naturelle's honungsbalsam. Men nu är jag trött på det också.

Finns det nåt annat balsam som jag kan hitta i en relativt "vanlig" affär som jag kan använda? Eller nåt annat, vad som helst, men jag måste ha variation nu.

• Svar på tråden No poo'are! Vilket balsam?
  • Magrat

Är du ute efter ett balsam med eller utan protein?

I'm not a Buffy-fan, I'm a Buffy-fanatic!
  • Björkpollen

Oj, med eller utan protein...ingen aaaaning. Varför ska man ha det ena eller det andra? Jag vet faktiskt inte. Något som är bra vill jag ha.....

Biltemas...okej...ska kolla det.

Tackar!

• Magrat
    Björkpollen skrev 2010-06-09 10:53:46 följande:
    Oj, med eller utan protein...ingen aaaaning. Varför ska man ha det ena eller det andra? Jag vet faktiskt inte. Något som är bra vill jag ha.....
    Protein funkar för vissa hår, men inte på andras. 
    Har du använt Naturelle Honung och fått bra resultat kan du nog använda balsam med protein, vill du byta för att du inte tyckte det blev bra kan proteinet i det balsamet vara orsaken och du bör då testa ett balsam utan protein. 

Två balsam som är ganska lätta att hitta i matbutiker (och som inte innehåller protein - såvitt jag vet):
    Neutral balsam (finns på stora ICA-affärer)
    Änglamarks sensibel (finns på stora Coop-affärer)
  • längtan09

Bli medlem på lockig.se där finns listor över alla godkända balsam och alla balsam som är lätta att få tag i.

Jag använder barnägen cremes balsam med ny formula, men har inte använt det tillräckligt länge för att utvärdera :D

Mamma sedan juni 2009
  • Björkpollen

Okej, tack igen. Naturelle har funkat jättebra, något som dock inte fungerade bra var Änglamark som jag testade ett par gånger,

Betyder det då att jag ska ha ett balsam med proteiner. Hur är det då med Coop extras, för det är också jättebra på mitt hår. Innehåller det också proteiner?

Bara det att jag så innerligt gärna vill känna en ny doft.

• längtan09
    Björkpollen skrev 2010-06-09 12:58:48 följande:
    Okej, tack igen. Naturelle har funkat jättebra, något som dock inte fungerade bra var Änglamark som jag testade ett par gånger,

Betyder det då att jag ska ha ett balsam med proteiner. Hur är det då med Coop extras, för det är också jättebra på mitt hår. Innehåller det också proteiner?

Som sagt, jag är inte ett dugg påläst, men på lockig.se kan du få många bra svar. Eller om du skriver hela frågan direkt i den stora tråden (såg att du länkat till den här tråden).
    Mamma sedan juni 2009
  • Magrat
    Björkpollen skrev 2010-06-09 12:58:48 följande:

Coop extra innehåller inte protein, så då verkar ditt hår trivas både med och utan protein i balsamet.

Jag vet att Änglamarks sensibel har vissa som ett mer "vårdande" balsam än tvättbalsam, det kan alltså för vissa ge känslan att håret blir fett lite fortare.
  • Pillis1975

Varför tyckte du inte om Änglamark?
    Jag har testat det för första gången idag och det blev rent men trassligt av det, men allt gör mig hår till ett skatbo. Får se om det håller sig rent i några dagar.

• Björkpollen

Med coop o naturelle får jag väldigt mjukt och skönt och fint och luftigt nytvättat hår. Med änglamark blev det strävt och torrt och inte behagligt på något enda vis. Det var lätt att välja bort det snabbt då de andra funkat så bra från första stund. Lite synd eftersom jag annars väljer miljömärkt och änglamark i de flesta lägen. Men här gick det inte.

Svar på tråden No poo'are! Vilket balsam?