• Hanna01

Återbesök på UL - kunde inte se magsäcken!??

Igår var det dags för RUL!
    Allt såg jättebra ut, MEN sköterskan kunde inte se magsäcken och inte kunde hon undersöka hjärtat ordentligt heller! :(
    Hon sa att det var vanligt och att det var för att bebisen svalt fostervatten precis innan och att den låg snett då att hon inte såg hjärtat från rätt vinkel. Jag tänkte "jaja okej, inget mer med det" men nu börjar jag funderar och bli orolig...

Kan det vara nånting fel??? Eller kan det vara så enkelt som hon säger...?
    Vi ska iaf tillbaka om en vecka och kolla igen, men jag hoppas jag kan få svar här innan dess!

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Återbesök på UL - kunde inte se magsäcken!??
  • mina två fina

Usch vad jobbigt! Jag vet hur det känns. På rul kunde bm inte se hjärtat så bra som han ville och dessutom inte ansiktsskelttet pga att den lilla låg dåligt till och jag har ärrvävnad efter kejsarsnitt i buken. Jag fick tid en vecka senare men den veckan kändes som 4 minst. Jag försökte hålla mig lugn men var ju såklart orolig som bara den ändå. Allt såg bra ut på andra rul:et. Det händer säkert att dom inte alltid kan se så bra pga av fosterläge och andra omständigheter. Har du fått återbesökstid? Håller tummarna för att allt är bra med den lill*!

• pickaboo

När jag väntade första barnet kunde de nte heller undersöka hjärtat för att honlåg lite konstigt. Vi fick tid igen efter två veckor och då kunde man undersöka det alldeles utmärkt. Det där med magsäcken kan jag inte svara på, men det stämmer säkert det där om att bebisen kanske har hela magsäcken full av fostervatten

Hoppas allt går bra nästa vecka! Vilken dag ska du dit igen?

• Hanna01
    mina två fina skrev 2010-06-09 10:06:52 följande:
    Usch vad jobbigt! Jag vet hur det känns. På rul kunde bm inte se hjärtat så bra som han ville och dessutom inte ansiktsskelttet pga att den lilla låg dåligt till och jag har ärrvävnad efter kejsarsnitt i buken. Jag fick tid en vecka senare men den veckan kändes som 4 minst. Jag försökte hålla mig lugn men var ju såklart orolig som bara den ändå. Allt såg bra ut på andra rul:et. Det händer säkert att dom inte alltid kan se så bra pga av fosterläge och andra omständigheter. Har du fått återbesökstid? Håller tummarna för att allt är bra med den lill*!
    Nej det e inte ett dugg kul just nu!  Vad skönt att det såg bra ut för dig sen iaf, vilken lättnad!
    Har fått tid nästa torsdag igen, så det e en hel låååång vecka kvar... Man blir ju så orolig att det ska vara nånting fel, och det e första barnet så man vet ju liksom inte riktigt hur det ska vara allting...
    Tack för tummarna! :)
  • MariaOMarkus

När vi ar på  RUl för några veckor sedan kunde inte den bm vi hade undersöka hjärtat på bebis heller. >Hon höll på säkert 15min för att se så alla delar till hjärtat fanns. Hon sa lixom att "nåt fattas". Sen sa hon att allt såg bra ut. 2v sen fick jag gå dit igen och då frågade jag en nya bm vi hade på ul och hon sa att hjärtat såg bra ut men kollade en xytra gång för att vara på den säkra sidan.

så kan ju vara att bebis låg lite konstigt och det är därför de inte fick en bra bild på hela hjärtat.

lycka till. håller tummarna att allt ser bra ut :)

Malou - Mi amor - Mi vida - BF 10-10-10
  • snusmumriken2

Vet hur det känns!
    På rul med vårt andra barn sa de exakt samma sak ang magsäcken. Bm kunde inte se den o jag blev jätteorolig! Hon försökte lugna oss o sa att det troligen berodde på att bebisen inte svalt nåt fostervatten, men det hjälpte ju föga... I mitt huvud rullades redan skräckscener upp ju!
    Vi fick komma tillbaka några timmar senare o göra ett nytt ul, o då syntes allt som skulle synas
    Jag vet att det är jättesvårt att försöka vara lugn, men troligtvis är det som bm säger o allt kommer säkert vara ok nästa gång.
    Jag håller tummarna för att allt går bra, o grattis till bebisen

• Hanna01

TACK för alla svar!! Vi ska dit igen nästa torsdag, så om en vecka precis...
    Hoppas verkligen att hon kan se att allt ser bra ut! Jag får se till att hålla mig sysselsatt tills dess så att tiden rullar på... Obestämd

• pickaboo
    Hanna01 skrev 2010-06-09 10:24:20 följande:
    TACK för alla svar!! Vi ska dit igen nästa torsdag, så om en vecka precis...
    Hoppas verkligen att hon kan se att allt ser bra ut! Jag får se till att hålla mig sysselsatt tills dess så att tiden rullar på... Obestämd
    Ja usch, den tiden är lång. Jag fick ju vänta två veckor och då gällde det för mig att VERKLIGEN hålla igång hela tiden!
  • LiMa10

Hej!

För mig var det exakt samma gällande magsäcken! jag blev ju jätteorolig o gick tillbaks dagen efter o tiggde till mig ett till UL. o då såg bm magsäcken på en gång!
    tror det är jättevanligt men man blir ju lika nervös för det.
    ring o tjata till dig en ny tid om du känner att det är för tungt att vänta.
    lycka till!

Svar på tråden Återbesök på UL - kunde inte se magsäcken!??