Inlägg från: Matillin |Visa alla inlägg
  • Matillin

Att bo i invandrartät förort.

Aldrig bott och skulle aldrig vilja bo och det handlar inte så mycket om just invandrare utan att det bor lite "jobbigare" människor i såna kvarter som jag inte vill ha i närheten av mina barn.

• Matillin
    snillis skrev 2010-06-09 15:02:49 följande:
    Arbetslöshet, kriminalitet, missbruk, psykisk sjukdom.
    Det är just detta jag vill undvika..
  • Matillin
    MammaMila skrev 2010-06-09 13:43:27 följande:
    Har ni funderat på varför det är som det är?
    Jag har funderat på det och förstår att det finns en stor problematik bakom att ungdomar som i rinkeby nu beter sig som dom gör.
    Men att jag tycker synd om dom och förstår deras agerande till viss del gör inte att jag vill bo bredvid dom.
  • Matillin
    jaghopparhögt skrev 2010-06-09 16:50:35 följande:
    Hur kan du förstå dem? Kom inte dragandes med det gamla tjatat om utanförskap nu, det är inte legtimt att skada andra människor och egendom bara för att man är arbetslös. De flesta arbetslösa håller inte på så.
    Jag menar att jag förstår problematiken som leder fram till att folk beter sig illa.
    Hade dess ungdomar varit uppvuxna med vettiga föräldrar i en vanlig villaförort i sverige hade dom antagligen inte bränt ner skolor och annat.
    Det är ingen ursäkt för att bete sig illa däremot, straff ska dom ha för alla har ett fritt val att handla rätt eller fel.
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.