Inlägg från: Guerita |Visa alla inlägg
  • Guerita

Att bo i invandrartät förort.

Roze skrev 2010-06-09 20:14:56 följande:
    Har fler på lager om du vill ha...
    Gärna. Ska bli intressant att se hur du från dessa två exempel drar slutsatsen att svenska välutbildade har som kultur (dvs att det är något som är vanligt förekommande hos majorieten av välutbildade svenskar) att skada andra.
  • Guerita
    Roze skrev 2010-06-09 20:31:19 följande:
    Nämen hej igen ;)

Okej, här har du en till så ska jag gå igenom mina artiklar:

kvp.expressen.se/Nyheter/1.151132/politiker-g...
    Hej du.

Ok så nu har du 3 av 1.8 miljoner. Hur vet du förresten att politikern är högutbildad? Det är inget krav för att bli politiker vet du.
  • Guerita
    Roze skrev 2010-06-09 20:44:45 följande:
    Dessutom har du läst hur många gånger främlingsfientliga typer har gett landskronafallet som ett exempel för att bunta ihop alla utlänningar i en och samma fack det vill säga brottslingar?!
    Jo men det betyder inte att jag tar dem på allvar.
  • Guerita
    Roze skrev 2010-06-09 20:49:59 följande:
    www.svd.se/nyheter/inrikes/kyrkopolitiker-dom... Läs den

www.dn.se/sthlm/stockholmspolitiker-domd-for-...

frianyheter.wordpress.com/2010/03/16/politike.../

Ska jag sluta eller vill du ha fler?

* Notera att alla dessa ÄR ETNISKA svenskar så OM jag skulle dra slutsats att ALLA svenska män är si och så, så har jag mer rätt än främlingsfientliga som buntar ihop 1,5miljoner utlänningar från över 170länder i en och samma fack. *
    Möjligen 6 av 1.8 miljoner. Fortfarande svagt underlag.

Och hur vet du att alla dessa är ETNISKA svenskar? (kul att du använder det ordet förresten) Endast två av artiklarna har namn och endast en en bild.
  • Guerita
    Roze skrev 2010-06-09 20:51:59 följande:
    Det gör inte jag heller och det är det jag försöker få fram att man INTE SKA stämpla en folkgrupp pågrund av några knäppskallar.
    Och som vanligt försöker du få fram dina synpunkter genom att vara som dem. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Du kommer aldrig vinna över någon på din sida genom att bete dig lika främlingsfientligt som de som du kritiserar.
  • Guerita
    Roze skrev 2010-06-09 20:57:10 följande:
    Tro mig om dessa hade varit utlänningar hade du hittat artiklarna i SD/ND-hemsidor med namn-efternamn-personnummer-adress m.m men jag hittar ingenting om deras bakgrund så jag drar slutsats att dessa ÄR svenskar.
    Och fortfarande använder du dig av omvänd bevisföring... suck.

Oavsett om dessa är ETNISKA svenskar som du så vackert skriver eller ej så har du fem fall:
    2 poliser och 3 politiker. Det är inget som säger att politker är välutbildade så egentligen har du 2 st fall av 1.8 miljoner.
  • Guerita
    Roze skrev 2010-06-09 21:13:18 följande:
      Jag vet inte varför jag argumenterar mot dig eftersom mina inlägg inte var riktad mot dig från början.
    Hmm för att det är ett öppet debattforum? För att jag ställde en fråga?
  • Guerita
    Roze skrev 2010-06-09 21:13:18 följande:
    Visst, jag har 6 stycken etniska svenska fall. Kan någon vara snäll och ge exempel på 6fall av en och samma land som har begått exakt samma brott?!
    Korrigering. Du har 2 möjliga etniska fall och 4 där vi inte har en aning om vem som begått dem. Och du är naiv om du tror att tidningarna alltid skriver ut vem som gjort dem om det är en "icke-svensk". Det är sällan en identitet skrivs ut och enligt min uppfattning ännu mer sällan om det rör sig om en "utlänning".

Brotten du länkar till är inte heller exakt likadana. Något fall av våldtäkt, något fall av misshandel, något fall av hot och sexuellt ofredande osv. Vill du att vi i stället hittar 6 exempel på några från Iran t.ex. som har begått våldsbrott? Så det blir jämförbart menar jag.
  • Guerita
    CallGirl skrev 2010-06-09 21:35:50 följande:
    Varför är det så viktigt att bevisa vem som begår brott? Varför inte sätta fokus på kön eller socialgrupper istället (som jag anser vara viktigare faktorer än etnicitet).
    Det är Roze's mission in life att bevisa att svenskar är lika stora skitstövlar, om inte större, som alla andra eftersom det finns en (liten men högljudd) grupp svenskar som smutskastar invandrare.
  • Guerita
    Roze skrev 2010-06-09 21:36:46 följande:
    Oja, glömde du fallet med kidnappar-politikern där man skrev ut namn, efternamn och vilket land han kom ifrån medans ovanstående inte står ett sk*t om och som sagt även om man inte skriver ut namn och efternamn på utlänningar ibland så brukar man kunna hitta dessa i SD/ND hemsidor med hela släkt-trädet upprabblat så NEJ, jag tror inte alls att dessa fall jag har gett som exempel ÄR utlänningar.
    Men jösses ett fall eller två gör det inte till en majoritet! Och tänk om det är så att varken SD eller ND har brytt sig om fallen, tror du på allvar att de sitter och nystar i vartenda brottfall i Sverige? Så länge du inte kan bevisa att det är åt ena eller andra hållet så är det bättre att inte göra en massa antaganden. Du är lite för förtjust i att döma folk på BRISTEN av bevis helt enkelt.
  • Guerita
    Roze skrev 2010-06-10 20:55:36 följande:
    Då kan jag citera så kan du läsa istället. Flört

" Ovanåkers kommun har den sämsta grundskolan i hela länet. Det visar en undersökning gjord av Lärarnas Riksförbund som bygger på statistik från Skolverket och Statistiska Centralbyrån, från 2008. De man har tittat på är bland annat lärartäthet, resultatet i de nationella ämnesproven och andelen elever som har gymnasiebehörighet då de går ut nian.

Ovanåker ligger också illa till jämfört med riket, Då kommunen hamnade på en 266:e plats bland landets 290 kommuner. "

Det var nog ingen som fattade vad du ville med din länk. Som så ofta så är det lite Magnus, Brasse och Eva med dig och man ska gissa vem/vad som inte passar in i bilden. Enligt dig. Sen när man gissar så blir det FEL FEL FEL då du sitter inne med kunskaper eller definitioner som ingen annan gör.

Nåväl...

Ok så grundskolan i Ovanåker (ca 700 invånare) är inte något vidare. Skam åt dem! Vill du med detta det bevisa att man inte har problem i skolan i invandrartäta områden eller? Eller skulle det bevisa att det endast är skolans fel och absolut inte har med elevsammansättningen att göra?

Många klagar på SFI, att den inte funkar eftersom man i samma grupp sätter in elever med extremt olika bakgrunder, allt från analfabeter till akademiker. Finns det då ingen möjlighet att det skulle kunna vara likadant i grundskolan? I en klass finns det 30 elever med vitt skilda bakgrunder. En del har börjat den svenska grundskolan när de var riktigt små, andra har börjat på mellan- eller högstadiet. En del kan svenska, andra inte. En del är studievana när de börjar i den svenska skolan, andra är mer eller mindre analfabeter. Hur kan man förvänta sig att undervisningen ska fungerar i en sån klass?
  • Guerita
    Roze skrev 2010-06-10 21:13:50 följande:
    Först av allt. TACK för din analysförmåga. Underhållande till max.

Din fråga får du nog ta och svara på själv är du snäll. Har det någonting MED utlänningarna att göra eller?
    Inga svar utan bara nedsättande kommentarer. Vad är det för fel på min analysförmåga om jag får fråga?

Det är väl klart att det har med utlänningarna att göra. Det är väl de som har dessa skilda bakgrunder eller? Är det deras fel däremot? Nej men man kan inte heller bara säga att det är skolans fel då uppdraget de har i dessa områden är enormt svårt att utföra så att alla får en lika chans. Dessutom har det om och om igen visats hur viktigt det är med stöd hemifrån och att familjer där utbildningsnivån på föräldrarna är lägre ofta (inte alltid) fortsätter i den banan. Det saknas helt enkelt en tradition att utbilda sig, det anses inte lika viktigt. Detta gäller både alla, inte bara invandrare.
  • Guerita
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-17 15:30:01 följande:
    Jag bor i en av dessa. Och jag har som sagt bara sett en brinnande bil här på 32 år. Så så vanligt förekommande är det inte direkt.
    Och tänk jag har aldrig sett en brinnande bil men så flyttade jag från Skärholmen för över 30 år sedan och från Sverige västerut för 10 år sen.
  • Guerita
    ViceGuy skrev 2010-07-09 18:03:33 följande:
    Hah vafan ska dom med Sverige till? =)
    Payback time Flört
  • Guerita
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-10 23:02:03 följande:
    Alla invandrartäta områden är inte lågstatus, vet du.
    BamBam skrev 2010-08-10 23:03:34 följande:
    Nämn ett som inte är det?
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-11 00:09:09 följande:
    ...
    Vi har Kista, Spånga, delar av Bromma och Solna till exempel.
    Det var alltså invandrartäta områden som inte är lågstatus som avsågs från början. Sedan började någon/några prata om invandrartäta högstatusområden. Det finns nivåer mellan låg- och högstatus så att påstå att icke-lågstatus är samma sak som högstatus är nog inte helt korrekt i sammanhanget. Det blir så mycket enklare att debattera om man pratar om samma saker. 
  • Guerita
    Argo skrev 2010-08-11 20:19:13 följande:
    Fast oavsett utgångspunkt så kallar Dorian Kista för "högstatus" här ovan - vilket de flesta motsäger.

Skitsamma, de flesta av oss har ungefär samma syn på låg-, medel- och högstatus så vi kan fortsätta samtalet från där.
    Jo visseligen, men endast efter x antal inlägg där han inte refererade till det som det. Lätt hänt när alla andra använder ett ord att man smittas.

Men hur som helst som du skriver så är det bättre att ta sig förbi detaljerna och diskutera helheten.
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.