Nice Girl Wrong Place skrev 2010-06-10 18:46:39 följande:
Skryt?
Diskussionen handlade om att låta sina barn få ta del av andra kulturer eller inte.
Det fanns ett sammanhang. Hur är det skryt?
Är det skryt om du säger att din familj är finlands/svensk?
HUR kan det tolkas som skryt?
Joppis påstod att invandrare inte kan uppföra sig eller inte har sunt förnuft eller vad det var (läs gärna inlägget jag citerade, där står det klart och tydligt) så ja, självklart ska jag kontra och ifrågasätta logiken i det hela.
Om han säger att invandrarkvinnor pissar överallt, får väl jag säga att svenskar gör det?
Eller?
Jag tycker det framgår tydligt av inlägget att vi jämförde främlingsfientlighetens olika yttranden, att svenskar rent generellt inte är så utagerande i sin EVENTUELLA främlingsfientlighet, utan det handlar mer om ett tyst missnöje.
Detta är något som personen jag riktade mig mot, själv intygat i flertalet trådar.
Vi pratade alltså om främlingsfientlighetens och rasismens yttrandeformer, att du sedan tolkar det som att alla svenskar gör så, är helt upp till dig, det var inte det som var ämnet, utan hur främlingsfientligheten yttrar sig.
Jag tycker fortfarande att det hela är helt befängt, med tanke på vad som skrivs om invandrare i tråd efter tråd efter tråd efter tråd efter tråd...
Varför uteblir reaktionerna då?
Hitta gärna fler inlägg, jag ser fram emot det, i inboxen.
Jag tog det som skryt för att
A: Du blev inte tillfrågad av vad din familj består av för nationaliteter, men ändå sådär appropå så slängde du ur dig den kommentaren just för att påvisa att din familj är bäst, typ? Jag uppfattar dig så här och blir du ledsen är det inte min mening, men du frågar och jag svarar.
B: Det tolkas som skryt när man inte blivit tillfrågad helt enkelt.
Du var inte med i just den diskussionen. Du gav ditt sätt att se på saken i ditt första inlägg, när du sedan läser vidare och ser hur andra två dividerar om huruvida barnen tjänar på att bo i multikulturellt område eller ej och om man får ta del av det ändå i form av föräldrars vänner så visade du att det multikulturella fanns i din närmaste familj minsann. Jaha och?
Egentligen bryr jag mig inte vad du och andra har för outredda saker att ta hand om, men du frågar mig om och om igen om saker som jag känner att jag måste svara på så då blir det onekligen så illa att andra dras med i det hela.
Vad är det som är befängt?
Och för att återkomma till ett tidigare inlägg från dig.
"
Många har endast sett saker ur ett svenskt perspektiv"
Exakt vad är ett svenskt perspektiv?